Ik had het nog niet helemaal laten weten, maar ondertussen heb ik alweer 9.000 km probleemloos gereden. Ben er erg blij mee dat het zo is gelukt. Motor inbouwen viel me alles mee. gewoon logisch denken en niets overhaasten. Twee kleine dingetjes die me nog niet zinnen:
- De verwarming doet het nu niet omdat de aanvoer van warme koelvloeistof nog niet is aangesloten. Ik kreeg dat kreng niet los. Van alles geprobeerd, maar hij wil echt niet los. Er moet dus vanuit het blok een slang naar de verwarming (er loopt er ook een terug). Daar zit nu een soort bout ingedraaid die er uit moet. aansluitnippel voor de slang er op en het zou moeten lukken. Maar daarmee zit ik even vast. Iemand ideeën?
- En het tweede is dat ik nu een peilstok vooraan heb zitten (de motor is van een 407), die niet netjes onder de motorkap past (nu knelt hij ietwat tegen de motorkap en dat gaat wel goed. Maar voor hoe lang). inkorten zou kunnen (met het gevaar dat er een stukje ijzer door de buis valt omdat je toch een stukje er af moet halen), maar dan moet de peilstok ook korter. Heb zitten denken aan het inkorten van de buis en dit met een flexibel slangetje weer tot de juiste lengte te maken. Maar dat is niet echt een mooi gezicht. Iemand nog tips?
Volgende week een nieuw interieur er in. Daarna is het plaatwerk aan de beurt. Langzaamaan gaat het weer ergens op lijken.
Wel, tips en trucs voor bovenstaande problemen zijn welkom!
gr. Daniel