[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
mistlampen blijfen aan : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:20

mistlampen blijfen aan

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

mistlampen blijfen aan

Berichtdoor lebaron » 29 nov 2010, 14:49

hallo alemaal ik heb een probleem met de mistlampen deze blijven branden als de schakelaar in gedrukt is heb nu de stekkertjes er uit gehaald van het lampje wat kan ik hier aan doen
lebaron

Re: mistlampen blijfen aan

Berichtdoor Hans230CE » 29 nov 2010, 17:36

Ik vermoed dat je bedoelt, dat de mistlampen blijven branden als je de hoofdverlichting uitdoet.

Je mistlampen doven normaal automatisch, altijd als je de draaiknop op 0 zet. Dan valt de uitgetrokken knop gelijk naar beneden.

EEns demonteren en goed verzuipen in de contactspray, NIET met WD 40, dat gaat niet zo goed samen met elektronica.

Anders - knop RIP
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor lebaron » 29 nov 2010, 21:32

oke maar er doet zich nog een probleem op zins vanavond als ik het groot licht op zet doet de linker lamp wat hij moed doen en de rechter gaat dan helemaal uit ook als ik aleen een zijnte geef en nog even op de mistlampen teruch te komen bedoel je dan de koplampen demonteren en goed inspiuten of de licht schakelaar of bijde
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor MBvO » 30 nov 2010, 00:21

Ik zou ook eens de massa aansluitingen bij de koplampen nakijken. Elke electrische aansluiting heeft altijd een plus en een min. Bij auto´s wordt de min-kant altijd aan de carosserie aangesloten en het kabeltje wat bij de verbruiker (bijv. de lichten) aankomt is de plus. Als deze kringloop niet goed gesloten is, krijg je rare verschijnselen.
De massa-aansluitingen zijn duidelijk aangegeven bij onze Benzen, meestal (of altijd?) met een lichtbruin kabeltje. Van elke lichtunit (koplamp) gaat zo´n lichtbruin kabeltje naar de carrosserie, die zitten met een moertje vast. Die aansluitingen moeten goed vast zitten en schoon zijn. Tenminste, mag aan de buitenkant wel een beetje vies zijn, maar er mag geen vuil zitten tussen de aansluiting van het kabeltje en de carrosserie. Anders moet je het moertje even loshalen, alles goed ontvetten, licht opschuren zodat je metaal-op-metaal contact krijgt als je het kabeltje weer aansluit. Dan weer aansluiten en het moertje goed vastdraaien (maar niet overdrijven want je draait ´t wel kapot).
MBvO

Berichtdoor lebaron » 30 nov 2010, 00:33

ga ik morgen even na kijken hoop dat daar het probleem me opgelost is
in ieder geval bedankt
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor lebaron » 30 nov 2010, 14:34

:( helaas heb alle aarde kontaktjes schoon ge maakt en de koplampen verzopen in de contaktspree probleem blijft zal wel een nieuwe schakelaar worden
mvg rene
lebaron

Berichtdoor Hans230CE » 30 nov 2010, 23:00

Ook deze onder je dashbord???
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor lebaron » 30 nov 2010, 23:20