[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Centrale deurvergrendeling : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 14:22

Centrale deurvergrendeling

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Mercedes 230E » 16 apr 2006, 23:12

Probleem:
Mijn centrale deurvergrendeling werkt niet goed. Zodra ik de bestuurdersdeur ontgrendel blijven de overige 3 deuren op slot. Pas als ik de motor start worden de overige 3 portieren ontgrendeld.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen ?

(de portieren op slot doen gebeurt wel in harmonie)

Tom
Mercedes 230E
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Antwoord:Centrale deurvergrendeling

Berichtdoor louis » 17 apr 2006, 01:05

Hoi Tom

De centrale deurvergrendeling werkt op het vacuum van de motor. Als bij het openen alleen de bestuurdersdeur opengaat, dan is 1, of meer, van de vacuumpompjes, die bij de deuren, de achterklep en de tankklep zitten lek.
De pompjes werken 2 kanten op. Openen en sluiten. In jouw geval is het sluitrubber van 1 pomp lek, waardoor in afgesloten toestand het vacuum in het reservoir wordt opgeheven. Wat je eraan kunt doen? Probeer uit te zoeken welk pompje/ membraan lekt. Zet de motor uit, blijf in de auto zitten, doe de deur op slot en luister, of je bij 1 van de deuren iets hoort sissen. Dit doe je ook bij de achterklep en bij de tankklep. (uiteraard dan niet in de auto blijven zitten!) Lukt het zo niet, dan moet je alle pompjes afgaan. Dus deurbekleding eruit pomp demonteren en controleren. Dit ook bij achterklep en tankklep. Net zolang tot je de boosdoener gevonden hebt, Deze moet je dan vervangen. Succes. Groetjes

Louis<br><br>Bericht gewijzigd door: louis, op: 2006/04/17 01:06
louis

Berichtdoor Mercedes 230E » 17 apr 2006, 10:22

Louis, bedankt voor je uitleg !
Ik zal opzoek gaan naar het lekkende pomp.
Stel dat ik de sissende pomp niet gevonden heb, hoe kan ik dan bij een gedemonteerde pomp zien dat hij niet in orde is ?

Groet Tom
Mercedes 230E
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor louis » 17 apr 2006, 11:00

Hoi Tom
Als je zo`n vacuumelement loshaalt, moet je er ook 2 slangen afhalen. Als je aan de tuitjes zuigt, waar de slangen opgezeten hebben, moet je vacuum kunnen zuigen.
Als het niet lukt, dan heb je de boosdoener gevonden.Succes, LouisB)<br><br>Bericht gewijzigd door: louis, op: 2006/04/17 11:00
louis

Berichtdoor louis » 17 apr 2006, 11:03

Ps: Tom de bestuurdersdeur heeft geen rubberen pompje! Die hoef je dus niet te controleren!

Groetjes

Louis :S
louis

Berichtdoor Mercedes 230E » 17 apr 2006, 12:31

Louis bedankt !
Ik ga deze week ernaar kijken. Ik zal je op de hoogte houden.

Tom;)
Mercedes 230E
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto