Het is nu 24 nov 2024, 08:10
Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.
door Merc200 » 01 dec 2010, 16:05
Ha forumleden,
Mijn naam is Daniel en ik ben al enkele maanden lid op dit forum. Woon zelf in de omgeving Zuid Holland. Ik heb sinds enkele maanden een blauwe W123 200D uit '78. Het is echt een opknapper. Ga volgende week een andere motor inbouwen (een 240). Daarover al de behulpzaamheid van enkele leden gezien. Daarna de carrosserie aanpakken in de zomer en het interieur kan ook wel wat aandacht gebruiken, hoewel dat nog meevalt. Wellicht durf ik me met de Merc in betere staat eens te vertonen op de rondritdagen.
- Bijlagen
-
- Mijn Merc.jpg (174.49 KiB)
-
Merc200
-
door Merc200 » 01 dec 2010, 17:01
Weet iemand overigens welke kleurcode dit is? Ik twijfel namelijk tussen 903 (Blau) en 940 (Hansablau), hoewel de laatste volgens internet pas in 1979 is ingevoerd. maar aangezien mijn '78 er eind van het jaar is geproduceerd kan ik het niet zien. normaal gezien zit er een plaatje onder de motorkap, maar die zit er niet meer (klungels!).
-
Merc200
-
door Hans230CE » 03 dec 2010, 13:44
dat staat toch op dat plaatje naast het sloàt onder de motorkap, Daniel
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans
-
Hans230CE
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door adriaan300tdt » 03 dec 2010, 14:00
Bij de Mercedes dealer kun je zo een wagenkaart opvragen met je chassis nummer. Dan zie je zo hoe je auto ooit geleverd is, kleur, interieur, motor nummer en opties.
Groet,
Adriaan
-
adriaan300tdt
-
door Merc200 » 03 dec 2010, 18:56
Bedankt. Maar zoals gezegd is dat plaatje er niet meer. Links van het slot zit het identificatieplaatje, maar rechts van het slot zit een plaatje met de kleurcodes. Die laatste zit er niet meer op. En als ik de foto's bekijk lijkt het echt op kleur 940 ipv 903. Maar de tip van het chassisnummer ga ik eens uitproberen.
-
Merc200
-
Keer terug naar Even voorstellen