[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nieuwe trotse eigenaar van W123 220D uit 1977 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:56

Nieuwe trotse eigenaar van W123 220D uit 1977

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Nieuwe trotse eigenaar van W123 220D uit 1977

Berichtdoor diesel 220 1977 » 03 dec 2010, 23:01

Hallo allemaal..

Even voorstellen als nieuw lid op dit forum en sinds kort (29-11-'10) eigenaar van een W123 220 diesel uit 1977!
Mijn naam is Gabriël en woon en werk in Drenthe (Assen) en heb dus begin van deze week een nog mooie en qua koetswerk goede Mercedes W123 aangeschaft.
De wens om een oldtimer Mercedes te rijden en te hebben was bij mij al een tijdje groeiende aanwezig. En afgelopen weekend had ik de knoop doorgehakt en mijn pas nieuw goed gekeurde Suzuki Samurai te koop gezet op Marktplaats en dezelfde dag nog verkocht aan een liefhebber. Dus tja..nu moest het echt gaan gebeuren; ik had al een tijdje de oldtimers rubriek op Marktplaats bijgehouden en had in Haule (niet zo ver uit de buurt) een leuke Mercedes zien staan.
Met onderdrukte zenuwen de eigenaar gebeld in de hoop dat de Mercedes nog te koop was..de Mercedes was er nog en ik kon half in de middag komen kijken! Nu kwam het wel erg dichtbij..dus gauw een goede vriend gebeld die al jaren een mooie W123 300D rijdt en gevraagd waar ik precies op moet letten. Dat was een hele waslijst..pff dat zou ik nooit allemaal onthouden..maar goed..nu kon ik tenminste een paar kennis vragen stellen en zou ik niet geheel als leek overkomen hoopte ik.
Op het verkoop adres aangekomen zag ik de W123 staan geconserveerd onder een laag ijs. De vriendelijke eigenaar kwam me tegemoet en bibberend in de vrieskou stonden we te praten over deze auto en keek ik zorgvuldig om de auto heen..en probeerde ik me te herinneren waar ik allemaal op moest letten. De auto zag er nog erg goed uit zowel van binnen en buiten zeer netjes. Uiteraard wel een paar plekjes te vinden maar zeker niet rot.
De auto moest gestart worden met de trekstarter en toen kon ik een proefrit maken. Nou ja..de Benz reed buitengewoon fijn en ik wilde hem gewoon hebben..het voelde goed.
Prijs afgesproken en volgende dag opgehaald en sindsdien kijk ik er naar..en rij ik erin rond met veel plezier.
Tot nu toe heb ik altijd met bezine motoren gereden en heb nu dus voor het eerst een diesel. En daar moet ik nog erg aan wennen en mijn kennis over op doen..want op diesel gebied ben ik een leek..maar daar wil ik graag verandering in brengen en hoop 1 en ander aan kennis op te doen daarover middels dit forum.
Dit was mijn introductie..en alvast bedankt voor de ondersteuning.

Groeten, Gabriël
Bijlagen
auto.png
auto.png (620.32 KiB)
diesel 220 1977

Re: Nieuwe trotse eigenaar van W123 220D uit 1977

Berichtdoor Govert » 03 dec 2010, 23:26

Dat de diesel aansloeg met deze kou is in ieder geval een goed teken.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Martin123T » 03 dec 2010, 23:58

Ik heb vorig weekend ook in een 220D van 1977 gereden, het viel me op dat deze wagen ook prima reed. Ik woon niet ver bij je vandaan, als je eens specifieke dingen wil weten dan ben je welkom om eens langs te rijden. Mooie naam, zo rond de Kerst. ;)
Martin123T

Berichtdoor Merc200 » 04 dec 2010, 16:48

Welkom op het forum. Mooie kleur. Wees maar zuinig op je 220, er zijn er weinig van gemaakt (zo'n 56.000 op de 2.600000 die er verkocht zijn). Ben zelf redelijk nieuw, maar er zitten hier veel gasten met kennis van zaken. Ga je plezier van hebben. Kijk voor de grap eens bij projecten. Daar staan een aantal mooie tussen.
Merc200

Keer terug naar Even voorstellen