Ja wat jouw vriend bedoeld is wat veel mensen onder roestpreventie verstaan:
Spuit royaal een dikke zwarte laag Tattie op de hele onderkant van de auto:pinch:
Dat raad ik je zeker ook af, verbergt alles en je ziet geen roest meer maar eronder kan vanalles gebeuren (en gebeurt meestal helaas ook - een onschuldig ogend bobbeltje is helaas nooit een onschuldig bobbeltje...)
Ook kan het nog erger als er ook zwarte plakzooi op de remmen word gespoten of op de aandrijfas (onbalans-trillingen).
Wat wel goed is is om de holle ruimten (kokerbalken, chassisbalken, deuren etc.) van binnen schoon te blazen en te behandelen met een holleruimte bescherming zoals : speciale was, Fluidfilm, ML.
Ook bij de dealer moeten ze originele beschermingswas verkopen.
O, en neem de moeite om de deurbekleding gewoon even te verwijderen. Veel bedrijven hebben de vreemde gewoonte om gaten in de deuren te gaan boren om er was in te kunnen spuiten:pinch:
verschrikkelijk!
Als de deurbekleding eraf is kun je alle stof en vuil uit de deuren verwijderen (wat anders een vieze drab vormt met de was en de afwateringsgaten verstopt) en bv. ook meteen even het raammechanisme smeren.
De onderkant van de auto kun je het best regelmatig goed schoonspuiten, evt beschadigingen schuren en bijschilderen met goede lak. Eventueel de naden en kieren inspuiten met een ietwat drogende was (ML tectyl) waar niet kilo's vuil in gaan plakken.
Ik weet niet precies hoe de amerikaanse Bumpers in elkaar zitten, maar bij de europese is het in elk geval ook eens goed om ze te demonteren om ze ook van binnen eens goed schoon te maken en bij te schilderen. Trek dan ook gerust de rubber strip eraf want daaronder begint de roest en als het eronderuit komt is het echt al te laat.
Als je je auto zo bijhoudt dan overleeft hij zelfs het nederlandse klimaat Jaaaaaaaarenlang!:lol:
<br><br>Bericht gewijzigd door: weizengelb, op: 2006/04/18 15:56