door johnwoo » 18 jun 2010, 21:06
Nu het topic toch omhoog is, heb ik ook een vraagje over de temperatuur van mijn 230E. Onder het rijden is die netjes 90 graden, ongeacht of dat stadsverkeer of snelweg is. Maar gisteravond stond ik een minuut of 20-25 stil (met draaiende motor) terwijl ik de wagen aan een vriend liet zien, en toen we onder de kap aan het kijken waren viel me op dat de fan aan was.
Goed dat die werkt zou je zeggen, maar toen ik even later weer vertrok zag ik dat de temperatuurmeter tegen de 110 graden stond. Daar schrok ik enigszins van, omdat de meter maar tot 120 gaat. Ik heb niet gewacht om te kijken of de temperatuur met de draaiende fan weer aan het zakken was, ben maar snel gaan rijden om koeling te geven (en toen stond de meter binnen een minuut weer op de 90 graden).
Gezien de temperatuur normaal netjes op 90 graden blijft lijkt me dat de thermostaat werkt. En de fan werkt dus ook. Wat zou verder nog een reden kunnen zijn van die temperatuur? Of is dat normaal als je een 20 minuten stilstaat en loopt die niet verder op? Ik keek pas op het metertje toen ik wegreed dus misschien stond hij al wel een tijdje stabiel op 110 (het rood begint ook pas bij 120)...