De ruiten werden origineel ook gekit, vaak is deze kkit na zoveel jaar helemaal hard geworden.
Ik gebruik altijd Butyleen kit (kit die zacht blijft).
Het is altijd een smeerboel, je moet goed oplettend at niet alles onder de kit komt en het beste is inderdaad om de bekleding goed af te schermen of te verwijderen.
Ook tussen de ruit en de rubber kun je beter wat kit doien want hier lekt ook water tussendoor, dit heb ik vaak zat gezien. Bovendien verkleuren je gelaagde ruiten dan melkwit omdat het vocht op de kunststoflaag inwerkt.
Ik heb mijn nieuwe ruiten (voor de W111) eerst met verf de zijrand dichtgeschilderd, daarna de rubber met sierstrip erin in de ruitrand met kit ingespoten en om de ruit gedaan. Vervolgens de ruitsponning van de auto met een kitnaad voorzien, vooral onder in de hoeken.
Dan een snoer rondom in de rubber leggen en de ruit met de onderzijde in de sponning plaatsen. vervolgens met een 2e man de ruit aandrukken, kloppen etc etc. en teveel aan kit opvegen met doekjes....
Ik ben hardstikke blij dat ik in de W111 nog geen druppel water heb gezien!