[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wie ben ik? En aankoopvraag.... : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:25

Wie ben ik? En aankoopvraag....

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Wie ben ik? En aankoopvraag....

Berichtdoor SterneSander » 10 dec 2010, 11:49

Hallo iedereen!

Van deze gelegenheid maar gelijk even gebruik maken om mezelf voor te stellen op het forum. Mijn naam is Sander Hoogendoorn en ik ben 22 jaar oud. Nu bezig om mijn HBO studie IBMS af te ronden en ik ben woonachtig in Rotterdam.

Samen met mijn vader ben ik een dik half jaar geleden begonnen met het opzetten van een klein verhuurbedrijf in oldtimers. (www.merryoldtimers.nl) We doen dit met plezier en verhuren af en toe voor een bruiloft of jubileum. Bij de aanschaf van onze eerste oldtimer besloten we om te gaan voor een Mercedes W110, de Heckflosse. Gekozen voor deze auto is het feit dat deze een echte klassieke uitstraling heeft en nog enigszins voor een normale prijs te koop is.

Toen we bij de Heckflosse gingen kijken, stond daar ook een Mercedes W123 230TE koop, met LPG. Ik was eigenlijk gelijk verkocht en vroeg de eigenaar wat hij moest kosten. De prijs ging richting de 4000,- wat net iets te veel is voor een student als ik.

Ik ben dus nu op zoek naar een auto die iets minder kost. Zo rond de 3000,- ongeveer. Op marktplaats kwam ik de volgende twee advertenties tegen:

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/39 ... 4VB4M&df=1

en

http://auto.marktplaats.nl/mercedes-ben ... 4VB4M&df=1

Mijn vraag is of jullie enig idee hebben wat betreft deze auto's? Is dit te mooi om waar te zijn? Belangrijk voor mij, is dat er geen laswerk aanzit, aangezien ik zelf niet zo technisch ben.

Ik hoor graag van jullie!

Sternesander
SterneSander

Re: Wie ben ik? En aankoopvraag....

Berichtdoor Semrick » 10 dec 2010, 17:34

Hallo Sander,

Of deze auto's te mooi zijn om waar te zijn is op basis van de marktplaatsfoto's natuurlijk moeilijk of niet te zeggen.
De ervaring leert echter dat het lastig zal zijn om voor een bedrag van 3000 een mooie W123 zonder laswerk te vinden. Zeker als je geen kenner bent en de zwakke plekken onvoldoende kent. Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de auto's die jij noemt maar dat is puur een kwestie van gevoel.
Wil je ze echt goed kunnen beoordelen dan zul je (liefst samen met een kenner) moeten gaan kijken.
Meestal komt er bij een auto uit deze prijsklasse nog wel een 1000 euro aan onderhoud en wegwerken van roest bij voordat hij in redelijke staat verkeert.
Wat dat betreft kun je dan beter bij een betrouwbaar adres kopen. Bijvoorbeeld www.autobedrijfhcs.nl of onze eigen Toontje op www.hetvoorportaal.com

In Duitsland kun je als je geluk hebt nog wel eens voor weinig een leuke W123 scoren. Al wordt de spoeling daar ook steeds dunner maar het kan wel....
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor CoCo » 10 dec 2010, 18:06

Hallo Sander,

Denk dat Semrick het goed heeft omschreven en dat je voor 3000 Euro heel veel geluk moet hebben om een goede/mooie W123 kunt kopen.
Verder als je er een hebt gekocht komt er ook vaak toch nog veel bij kijken ook ivm de kosten. je kan er een kopen en de gok nemen of je spaart nog even door en koopt er een bij een goed adres, zie mail Semrick.
Als je dan toch besluit om er een te gaan kopen, neem beslist een kenner mee die er verstand van heeft anders is de kans heel erg groot dat je een kat in de zak koopt, zie ook in dit forum.
Ik wens je veel succes met het kopen van een W123.
CoCo

Berichtdoor Toontje » 10 dec 2010, 22:42

hoi hoi
ik heb al best wat roest gezien en de eerste zonder roest heeft zich nog niet gemeld er is altij wel wat de 1 meer als de ander.
ik zeg altijd maar zo tot 4000 euro koop je werk van 4 tot 7.5 heb je ook nog wat en daar boven moet het goed zijn.
nu liggen de benzine modellen prijzen iets lager als de diesel maar de roest problemen zijn het zelfde
ik heb zelf een paar witte te staan diesels maar heb ze nog niet op de brug gehad dus kan je nog niets over de staat zeggen dus ook niet over de prijs.
binnenkort kmt er een 230 die ik in de verkoop neem voor iemand zelf wil ik geen benzines kopen dus als je een keer wil komen kijken kan je het doen rotterdam heinkenszand is een uurtje over de eilanden.
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Even voorstellen