Beste leden,
Mijn 230E van 1982 maakt sinds kort een hard ratelend/knarsend, zich snel herhalend, geluid bij bepaalde snelheden. Het is een automaat en LPG. Het geluid komt van onder de motorkap vandaan (ik meen vooral links voor de bestuurder), en lijkt me met de aandrijving te maken te hebben.. Het gebeurt vooral in de 2e, 3e en 4e trap en met name aan het begin en einde van elke versnelling, dus ook meermaals tijdens het optrekken bij bepaalde snelheden, waaronder 40, 50, 70, 85 (ongeveer) . Als ik gas los laat, dan gebeurt het meestal niet, maar één keer maakte die toch dat geluid bij gas loslaten toen ik bij die bepaalde snelheden kwam.
Het probleem doet zich zowel bij rijden op benzine als LPG, en vooral bij warme motor. Als de motor koud is na een dag of 2 stil gestaan te hebben, dan NIET. Maar bijv. na een paar uur stil, dan weer wel. Soms is het minder ernstig, en maakt ie bijv. alleen geluiden in de 3e versnelling, en heel soms is het helemaal weg, dus afwisselend. Ik heb ook gemerkt, sinds dit probleem, dat de auto een licht sissend geluid maakt net voor het harde geluid.
De automaat schakelt goed, en er is geen verandering daarin sinds dit probleem. Ook vreemd: ik heb dit probleem sinds ruim een week, sinds die hevige sneeuwval. De auto lag een aantal dagen onder de sneeuw en daarna een stuk gereden in de sneeuw en sindsdien maakt ie deze geluiden.
Wie o wie heeft mogelijk hetzelfde ervaren of kan mij meer op weg helpen hiermee? Bij voorbaat dank.