[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor temperatuur 300TDT loopt heeeel langzaam op. Normaal? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:08

Motor temperatuur 300TDT loopt heeeel langzaam op. Normaal?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Motor temperatuur 300TDT loopt heeeel langzaam op. Normaal?

Berichtdoor Robbie T. » 16 dec 2010, 19:16

Avond,

De motor temperatuur van mijn 300TDT komt na een half uur rijden niet boven de 60graden (dit alles volgens het metertje). Ik weet dat het lang duurt, maar zolang?

moet/kan ik iets controleren?

Rob
Robbie T.

Re: Motor temperatuur 300TDT loopt heeeel langzaam op. Normaal?

Berichtdoor Maikel » 16 dec 2010, 19:57

lijkt erop dat je thermostaat naar gallemiesjes is, nieuwe erin is niet zo lastig...

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor adriaan300tdt » 17 dec 2010, 10:34

Rob,
Lijkt inderdaad op thermostaat probleem. De mijne werdt eerst zo'n 100 graden, en met een nieuwe thermostaat blijft hij mooi 85 graden, zelfs nu als het koud is met de kachel aan. Hij wordt wel vrij snel warm moet is zeggen, na zo'n 5 minuten zie je de meter al los komen, bij 40 graden.

Verder ook nog even kontroleren of je meting wel klopt, met en infrarood themometer op de kop, of een andere temperatuurmeter in het expansietankje.

Blijft verder de magneetklep voor de kachel van het climate control systeem niet altijd open staan? Deze zou zonder spanning dicht moeten staan.

Succes
Adriaan
adriaan300tdt

Berichtdoor Robbie T. » 19 dec 2010, 11:11

Inmiddels een en ander gecontroleerd en gemeten, de thermostaat is hemelen......

Heb inmiddels een nieuwe incl. nieuwe rubber/pakking ring. Kan momenteel niet binnen sleutelen, en buiten is 't prachtig, maar niet om onder de Benz te liggen...

Het kan verder toch niet echt kwaad wanneer ik zo nog een weekje rond toer?

Grt. Rob
Robbie T.

Berichtdoor Govert » 19 dec 2010, 11:15

Dat kan kwaad. Je krijgt dan veel motorslijtage omdat de motorolie onder de 60 graden niet goed werkt.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Robbie T. » 19 dec 2010, 12:12

oké, dus dan moet ik haast maken, of 't laten repareren ergens. Er wordt in principe iedere dag mee gereden. In ieder geval bedankt voor 't advies!

Grt. Rob
Robbie T.

Keer terug naar Diesel Specifiek