[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lucht slang aansluiting??? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:38

lucht slang aansluiting???

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

lucht slang aansluiting???

Berichtdoor scobidoo » 18 dec 2010, 12:38

Ik wil graag weten waar de slang voor warme lucht van het lucht filter op aan gesloten moet worden. Op dit moment zit hij nergens op aangesloten en zuigt het luchtfilter altijd koude lucht aan. En bij koude motor loopt hij daarom waarschijnlijk onregelmatig.
Ik denk dat hij op de uitlaat aangesloten moet worden maar daar zit geen aansluiting. Is hier een standaard aansluiting voor te krijgen?

Iemand enig idee?

Het is een Mercedes 230C uit 1979. motor M115.954
Bijlagen
lucht_slang.jpg
aansluiting luchtslang
lucht_slang.jpg (71.1 KiB)
scobidoo

Re: lucht slang aansluiting???

Berichtdoor SgtPeppers » 18 dec 2010, 13:16

Heb je ook een overzichtsfoto? Ik meen op de achtergrond een LPG verdamper te zien, het zou kunnen dat je LPG inbouwer de slang bewust heeft losgekoppeld, omdat LPG verwarmd word door het koelwater, en er niet zoals bij benzine warme lucht nodig is om een beter mengsel te krijgen.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor vlieger » 18 dec 2010, 14:00

De grijze slang met slangklem, hoort naast de radiateur koude rijwind aan te kunnen zuigen.
Onder de luchtklep-kast zit nog een slang aansluiting.
Hierop hoort ook een slang te zitten om warme lucht aanzuigen bij het uitlaatspruitstuk.
vlieger

Berichtdoor scobidoo » 18 dec 2010, 14:19

Er is gas ingebouwd. Aan de onderkant kan daarom geen slang geplaatst worden, de gasverdamper zit in de weg.
Als de motor op gas rijdt dan heeft hij geen warme lucht dus nodig. Maar als het zo koud is wil hij niet starten op gas.

Op benzine heeft hij wel warme lucht nodig, met een slang aangesloten op de onderkant van de luchtinlaat met het uiteinde van de slang in de buurt van de uitlaatspruitstuk?
scobidoo

Berichtdoor yusuf » 26 dec 2010, 01:58

Beste Scobidoo!,

Kijk zo moet het! Heb het helemaal voor je klaargemaakt!

Dit is mijn auto uit 1978 w123C op LPG.
heb hem overgenomen van me broer, toen zat hij er niet. Ben bij de dealer geweest en het pijpje aangeschaft. Of het bij LPG wel of niet nodig is, dat weet ik niet.

Je hoeft geen klemmen te gebruiken, je schuift hem er zo in.

succes!
Bijlagen
motorruimte luchtslang.JPG
mooi he!
motorruimte luchtslang.JPG (54.86 KiB)
yusuf

Berichtdoor Citrobenz » 26 dec 2010, 10:32

Op gas wordt de luchtslang vaak anders geplaatst om een luchtval te voorkomen
Dan heb je problemen met het afslaan op gas
Groet,
Henk