[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
contactslot demonteren : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 16:43

contactslot demonteren

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

contactslot demonteren

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 21 apr 2006, 13:33

weet iemand van jullie hoe ik het contactslot er uit kan halen? ik heb het geprobeerd met een pennetje door dat gaatje wat er in zit, maar het zit verdomde vast.... durf niet al te veel kracht te zetten omdat ik bang ben dat mijn pennetje dan afbreekt... doe ik iets verkeerd?

Vriendelijke Groeten,

Adriaan
AdriaanVogelzang

Antwoord:contactslot demonteren

Berichtdoor 1111 » 21 apr 2006, 17:59

Om het contactslot zit een chroom sierlijstje haal die er voorzichtig af uit kijken de lipjes zijn breekbaar.

Om het slot zie je een zwarte ring en die kan eraf gedraaid worden door:
Sleutel in het slot pennetje er in en met je sleutel draaien. Op een gegeven moment kan het pennetje verder dan kan je de sleutel niet meer draaien.

Met een grote tang even de zwarte ring lossen en kan je zo het contactslot er uit draaien met de zwarte ring.

groeten,arie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:contactslot demonteren

Berichtdoor Govert » 21 apr 2006, 21:43

Ik heb het laatst gedaan, omdat er in het verleden een ander contactslot was ingezet en ik met twee sleutels zat. Gelukkig kan je bij MB de originele cilinder bestellen.

Maar het is niet moeilijk en ik had niet eens een tang nodig. Een grote stevige paperclip is genoeg. Het gaatje om de sper naar beneden te krijgen komt in beeld als je je contactsleutel in stand I hebt gedraaid. De paperclip in de uitsparing steken. Een beetje heen en weer doen, maar dan moet de paperclip opeens dieper gaan. De zwarte ring kan vaak met de hand worden losgedraaid (bij mij wel), maar heb een tang gereed.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto