[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schokdempers 240TD 1985 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:15

Schokdempers 240TD 1985

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Schokdempers 240TD 1985

Berichtdoor BobPeereboom » 24 dec 2010, 12:54

Techneuten,

Ik heb hier een 240TD uit 1985. De achterkant veert niet, en het is een ramp om mee te rijden. Net een stuiterbal. Ik heb het vermoeden dat de schokdempers achter vast zitten. Ik heb de auto hier op de brug staan, en ik vroeg mij af of iemand bekend is met dit euvel. Ligt het aan de schokdempers, of worden ze gewoon niet vol gepompt? Ik ben onbekend wat het niveauregeling systeem betreft.
Wie oh wie kan mij raad geven, en weet hoe ik tewerk moet gaan?

Groeten van Bob Peereboom uit amsterdam.
BobPeereboom

Re: Schokdempers 240TD 1985

Berichtdoor Maikel » 24 dec 2010, 13:16

hoi Bob,

je hebt nieuwe veerbollen nodig, gebruik de zoekfunctie maar even...
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor BobPeereboom » 27 dec 2010, 13:57

Ik jheb de zpelfunctie gebruik en zie inderdaad diverse stukjes over die veerbollen.

Hoe moet ik die dingen ontluchten? Dar kan ik nergens vinden.. Pompt ie de lucht er niet zelf uit?
BobPeereboom

Berichtdoor WJ15129 » 27 dec 2010, 18:45

Die dingen ontluchten vanzelf, tijdens het in en uitveren. Dus na montage voorzichtig gaan rijden op een niet al te vlakke weg (drempels zijn ideaal 8-) ).
Je kunt dit ook simuleren door de motor bij stilstand iets sneller te laten draaien en dan het hendeltje van de regelaar op en neer t e bewegen.

De eerste methode is het makkelijkst.... en je voelt gelijk of het beter wordt.

Groet,
Willem
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: