MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:42

stromberg caburatuer schoonmaken hoe????

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stromberg caburatuer schoonmaken hoe????

Berichtdoor lebaron » 27 dec 2010, 18:07

hallo ik wil graag mijn stromberg caburatuer willen schoonmaken en zo nodig pakkingen en ringetjes vervangen benodigte paking zet heb ik al in hius heeft eimand hier docemetatsie over of hoe ik het best tewerk kan gaan en evetuweel afstel schemaas als dat nodig is het gaat om een W123 bj 1979 230 automaat
mvg lebaron
lebaron

Re: stromberg caburatuer schoonmaken hoe????

Berichtdoor vlieger » 27 dec 2010, 19:15

lebaron, normaal gesproken begin je aan zo'n schoonmaak klus als de carburateur niet goed meer functioneert.
Belangrijk is om te achterhalen, waarom hij niet goed functioneert, alvorens aan de schoonmaak te beginnen.

Goed schoonmaken, is niet even een paar sproeiers doorblazen.
Als je geen afstel gegevens hebt en weinig kennis van de Stromberg carburateur, is het niet verstandig hier aan te beginnen.

De carburateur bestaat uit zo'n 95 onderdelen waarvan een aantal met de instelling en afstelling te maken hebben.
De afstelling van o.a. het vlotter niveau en CO waarde, zijn cruciaal voor een goed lopende motor.
vlieger

Berichtdoor Leon » 27 dec 2010, 20:48

Wat is precies je probleem? Wellicht dat simpelweg een goede afstelbeurt een hoop oplost?
Leon

Berichtdoor lebaron » 27 dec 2010, 21:02

ik had het idee om de stomberg eens goed shoon te maken om dat ik laats het choke huis heb schoongemaak om dat de choke niet meer werke en de pakkingen van het choke huis vielen spontaan uit elkaar ik denk van ouder dom dus die pakkingen moest ik toch vervangen nu had ik die besteld en in huis maar dat is een kompleed set voor de caburateur dus hat ik het idee om de hele caburateur eens grondig aan te pakken en ik vind dat de auto een beetje veel benziene verbruikt kleppen zijn 3 weken geleden ook gesteld
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor pjb » 28 dec 2010, 00:11

Frasp heeft een topic aangemaakt over de Stromberg carburateur, ff zoeken dan vind je het wel.

Gr Pieter.
pjb

Berichtdoor Frasp » 28 dec 2010, 00:53

Tis wel met een omweg, maar ik hoop dat je de bestanden kunt zien. Anders laat het even weten. Dan kan ik ze alsnog even uploaden.

viewtopic.php?f=12&t=12694

Groet
Frank
Frasp

Berichtdoor lebaron » 28 dec 2010, 12:45

dat is makelijk nu kan ik stap voor stap de pakkingen gaan vervangen
mvg lebaron
lebaron

Keer terug naar Techniek