[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
waarom een W123 : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:05

waarom een W123

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

waarom een W123

Berichtdoor MB 250 » 28 dec 2010, 18:06

hoi ,ik ben nu ongeveer 3 maanden in het bezit van een mb 250.6
ik lees een 2 tal forums en vlgd jaar een 3 tal elke dag.
ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom een W123 aanschaffen
ik maak de aftrap,,niet het cafe in eindhoven,, :mrgreen:
ik heb al een spitje,maar om op mijn leeftijd 58 jaar,om daar nog uit te komen :sick:
ik ben dus gaan zoeken naar mijn favoriete voiture ,,sorry bmw 3.0csi en dan lichtgroen,,
nope.
zie ik een mb staan op een of andere site,en ik ben gevallen voor het ouderwetse kenteken blauw met witte cijfers en letters,,nostalgie,, :D
bod uitgebracht ,gaan kijken,het bleek een 250.6 op benzine te zijn, betalen, meenemen.
meteen op deze site gaan kijken,hoe nu verder.nav wat ik las ,heeft de mb dealer er alle ollien
vervangen,en zeker van de automaat.
uiteraard nog een paar ritjes gemaakt ,met mijn wederhelft. :)
de mb staat nu op stal,ik kan niet wachten tot het voorjaar,om met 2 ladies te cruisen
de mb die ik bestuur :mrgreen: en mijn wederhelft be side me :woohoo:
sorry bmw jij komt er ook nog ;)

eindhoven de gekste
henk
MB 250

Re: waarom een W123

Berichtdoor Quinten » 28 dec 2010, 19:54

Dan heb je het tot nu toe prima gedaan, zo'n 3.0. csi kan je alleen regelmatig rijden als je er bakken met geld in stopt, ik ben ook een b.m.w. mannetje, maar eigenlijk is alleen de E28, of een E30 een veilige investering om dagelijks te rijden, zeker een 525 TD (e28) is natuurlijk een snoepje.
De oudere modellen (voor de e12) zijn erg weinig verkocht en roesten op bizzare plekken (a-stijl onder het voorraam) en hebben vaak in het verleden lang stilgestaan.

Eigenlijk zijn er maar weinig (grote veilige) oldtimers die enigsinds betaalbaar dagelijks te rijden zijn en die kan je alleen bij MB en volvo vinden, (overigens ook een paar amerikanen) er zijn wat die-hards die via al hun spaargeld er voor zorgen dat er meer oude citroƫns in Nederland zijn dan in frankrijk maar dat is tegen beter weten in, en ze moeten het zelf weten overigens.
Quinten

Berichtdoor Gewoon Ik » 28 dec 2010, 20:30

Waarom? Daarom!

:lol:

Neenee ik was op zoek naar een volkswagen T3 want die zijn cool. Maar een W124 station was een aanvaardbaar alternatief, vooral omdat die in Belgiƫ nog iets meer voorkomen en omdat die iets kunnen want het moest een diesel worden!
Tot op de dag dat ik een W123 station zag passeren. Al dat chroom, die vormen, ... Hmmmm. Dus het werd een W123 en dan nog wel een benzine.

Nu eerlijkheidshalve is mijn droom nog altijd een T1 en liefst nog een combi (half bus, half camionette), maar een bus mag ook, zolang het maar geen doka of panel is. Ooit zal die droom er komen (hoop ik), maar mijn Des ervoor verkopen no way. Dan maar twee geile voituren!
Gewoon Ik
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Quinten » 28 dec 2010, 20:39

Brechts droom

Mijn droom

Quinten

Berichtdoor Gewoon Ik » 28 dec 2010, 21:05

zet die T1 wat hoger en die beemer wa lager ;-)
Gewoon Ik
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Quinten » 28 dec 2010, 21:19

O.k

Hier brechts droom in "drempelproof uitvoering"

En hier mijn "schuur het carterpannetje" droom:,... valt mee trouwens,,.. B) precies goed zo :whistle:

Helaas zijn ze beide in goede staat niet onder de 50.000 te vinden :S :unsure: :huh: :huh:
Quinten

Berichtdoor Foxxx » 28 dec 2010, 22:00

Brecht heeft echt smaak!

Die T1 is ook mijn droom, het zal ook wel bij een droom blijven..
Een rotte T1 zonder motor betaal je nog 4000 euro voor, de gerestaureerden vanaf 25000 euro
Dan is een W123/W114 tezamen nog goedkoper..
Cor van der Leij
---
Website:
Foxxx
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor De Boskabouter » 28 dec 2010, 23:28

Mooie originele T1?

http://www.ruylclassics.nl/vwt1groen.htm

Verboden te verlagen uiteraard.

De Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor Quinten » 29 dec 2010, 00:13

Een compleet orginele T1 panorama (ongerestaureerd) van het eerste typen gaan vaak richting de 50.000 en ver er boven.
Quinten

Berichtdoor Gewoon Ik » 29 dec 2010, 00:19

Gewoon Ik
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor MB 250 » 29 dec 2010, 08:47

hoi Quinten

de afkorting b m w was in mijn tijd ,,blijf maar werken,,, :lol:

ik heb het zo niet ervaren ,toen ik mijn eerste bmw een 2002 op gas met ronde achterlichten kocht stond er op de teller 50.000 km deze heb ik weer verkocht met 225.000 km. :D

de ander 320.6 gekocht met 75.000 op de teller ook met gas en weer verkocht met 280.000.
en beide BMW zijn na mijn aankoop never nooit meer in de garage geweest,ik gooide er alleen olie bij en water.zelfs het luchtfilter en de bougies heb ik nooit vervangen,en nooit geen problemen gehad :o

het chryslertje op gas waar ik nu mee rij staan ook weer 225.000 op de teller,en wederom ik gooi er alleen olie ,en water bij :lol:

rock and roll :woohoo:
:woohoo: :woohoo:
MB 250

Berichtdoor 250petrolgrun » 29 dec 2010, 11:20

Beste Benzers,

Hier heb ik nog wat foto's uit de oude doos van de BMW E28 528i van mijn vader uit 1984.
En ja zo als je op de foto's kunt zien had mijn Pa de beroemde en peperdure TRX banden van Michelin, een nieuw setje banden koste toen der tijd gewoon F 2.300,-
En dat was echt veel geld!

Hier zien jullie ook het BMW M stuur, wat ik nog in bezit heb!

De reden dat je ze nooit meer ziet is dat ze niet zo lang in productie zijn geweest en er niet zoveel exemplaren van zijn gemaakt als de W123.

Daar komt nog bij dat de BMW E28 veel duurder in onderhoud is als een W123. De BMW E28 was zijn tijd ver vooruit er zat namelijk al een boardcomputer en een onderhoudcomputer in! Dat was heel wat voor 1984.

Er branden na een onderhoudsbeurt 5 groene led lampjes daar ging er telkens 1 van uit wanneer de computer het aantal keren boven de 3000RPM, gereden kilometers en de verstreken tijd had gemeten.

Na dat alle groene led lampjes uitwaren, ging er een geel ledlampje branden en moest je een afspraak bij de garage maken na geel kwam het rode led lampje die gaaf aan dat je ver over de onderhoudsbeurd heen was.

Het zijn natuurlijk ook wagens waar door de 3e en 4e eigenaar flink mee is gejakerd en dan gaat zo'n BMW E28 hard van je af, vooral als er op het onderhoud bezuigd werd. Veel sportieve jongens wilde graag BMW E28 rijden maar veel konden het onderhoud niet aan.

Tot zo ver verslag van de BMW E28.

Je zou denken wat moet je hier nu met een BMW M stuur op dit forum?

Je weet niet hoe je iemand een plezier kan doen, die hier naar op zoek is. En wellicht is er iemand onder de leden of zijn of haar Familie vrienden of kennisen die een BMW E 28 bezitten.

Dit originele BMW M stuur heb ik gekocht voor veel geld bij BMW Den Haag toen mijn vader zijn BMW E28 528i 186PK kocht als kado.( De concurent van de MB W123 280E)

Ik doe dit stuur weg tegen elk aannemelijk bod.

Groet, Arno
Bijlagen
file.php.jpg
file.php.jpg (65.36 KiB)
E28Mstuur.jpg
E28Mstuur.jpg (62.51 KiB)
250petrolgrun

Berichtdoor The White Rider » 29 dec 2010, 11:56

In mijn geval: de vormen, de chrome, de stoere snuit ...

Ik wou een wagen met een dikke benzinemotor en automaat die betaalbaar moest zijn en zo veel mogelijk opties had. Ik ben destijds begonnen met een 230TE zero optie, maar toen ik op het net mijn huidige 280E zag passeren was ik al snel verkocht!

The White Rider

Berichtdoor Henk1959 » 29 dec 2010, 14:26

Tsja, waarom juist een W123?
Persoonlijke smaak, types als de W124 en de W201 zeggen mij niet zoveel, maar de W123 heeft gewoon iets.

Tot ruim 3 jaar terug reed ook ik altijd in het gewone blik rond, totdat ik de witte 230C van 1977 zag staan en na een proefritje was ik gelijk verkocht, geweldig!

Inmiddels overgestapt op een 200D en ook die voldoet prima!
Henk1959

Berichtdoor Otje » 31 jan 2011, 18:54

In het begin dacht ik eerst aan een leuke Fiat 500 voor in het weekend. Toen kwam ik erachter dat ik daar eigenlijk niet veel ruimte in had om te zitten en ik het wel een gevaarlijk klein koekblikje vond.

Toen dacht ik aan een Kever voor in het weekend. Maar meer en meer kreeg ik het idee om een klassieker dagelijks te willen rijden en daarmee de moderne, niet unieke leasewagen aan de kant te zetten.

Op mijn zoektocht kwam ik al erg snel op de W123 uit. Een auto die een stootje kan hebben, daarbij ook nog eens enorm comfort bied en veel opties kan hebben die gelijk staan aan moderne auto's

Ik voelde mij erg gelukkig toen ik na slechts 2 weken zoeken met mijn neus in de boter viel en mijn huidige 280CE vond. De man die hem aan me verkocht was er bijzonder zuinig op waardoor de proefrit omwille van een nat wegdek bijna niet door ging.

De auto heeft bijna alle opties (op airco na) en ik heb nog geen enkele dag spijt gehad van het aan de kant zetten van de moderne leaseauto!

Groet,
Adrian
Otje

Berichtdoor FrankG » 04 feb 2011, 21:05

Enerzijds afwegingen:
Tegen redelijke prijzen beschikbaar
Lekker veel luxe en veiligheid (voor hun leeftijd)
Veel onderdelen beschikbaar, nieuw, 2e hands en imitatie.

Anderzijds puur op gevoel:
Lekker stoere verschijning; die gril alleen al
Toch ook wel een beetje een underdog, zeker geen kak-wagen
ouderwetsche grote motorblokken, vaak met automaat

Groetjes,
Frank
FrankG

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto