Hallo techneuten,
Ik heb een 240D automaat waar ik alweer 2.5 jaar in rij zonder al te veel problemen.
Alleen van begin af aan vond ik hem altijd snel opschakelen 3/4 soms direct na elkaar! dus 3 en dan meteen 4 erachteraan,ik los dit op door even terug te schakelen (kickdown of met de handle) ik heb wel direct na aankoop oliewissel+filter gedaan, olie was ook nog als nieuw wat er uitkwam.
Van de week had ik toch niks nuttigs te doen dus heb ik er even naar gekeken en zag dat de flipper van het vacuumventiel op de kleppendeksel versleten was,deze heb ik vervangen door een nieuwe en toen begon het......
Ik ging een stukje testrijden en opeens wilde het toerental niet meer naar beneden,oorzaak nieuwe flipper te ver doorgeschoten en zat achter de gashevel!
Dit kon gebeuren omdat de hele boel fout afgesteld staat,stangen zijn te kort afgesteld zodat de schuif op het kleppendeksel te ver kan gaan en de flipper er langs schiet.
Ik heb de stangen zo gezet dat het flippertje weer in de verdieping valt bij stationair toerental.
Weer testgereden maar hij schakelt nog niet goed en kickdown werkt ook niet meer!
Nu kom ik erachter dat de rode slang die volgens tekening in het midden moet bij mij aan de flipperkant zit.
Dus heb ik die omgewisseld zodat het goed zou moeten zitten maar nu is het nog niet goed!
Nu heb ik het hele vacuumventiel losgehaald en het hangt er los bij en nu schakelt hij super goed ook het terug schakelen is beter dan het ooit is geweest!
Nu is mijn vraag:wie heeft gegevens om de stangen precies goed af te stellen? wat voor nut heeft het vacuumventiel?
Zal morgen proberen een foto te plaatsen.
Groet Sietse