[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 leren bekleding : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:41

W123 leren bekleding

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

W123 leren bekleding

Berichtdoor hankjay » 01 jan 2011, 10:20

Ik heb een Zuid Afrikaanse 280E onderdelen auto en die had leren bekleding, maar dat is helemaal verdroogt. Ik weet niet wat daaran de oorzaak is, maar het betekent wel dat ik ergens anders aan een paar leren stoelen voor m'n 300D moet zien te komene.

Mijn vraag, was leer een normale optie, of was dit alleen maar in bepaalde landen?

Ik heb geen problemen met MB-Tex, maar in ons climaat is leer prettiger.

groetjes Hank
En de allerbeste wensen voor 2011.
hankjay

Re: W123 leren bekleding

Berichtdoor Govert » 01 jan 2011, 12:31

Leer was een normale optie, maar nogal duur, dus je ziet het niet veel.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Hans230CE » 01 jan 2011, 13:55

Ik zou zeggen, plaats eens een foto van het leer in de huidige toestand. Als het leer in goede staat is, ik bedoel geen scheuren ed, kan je het vokgende eens proberen, het leer dik inwrijven met leervet (zadelvet) en op zijn gemak laten indringen en dit een paar maal herhalen.
Dit zou na een tijdje resultaat moeten geven, deze ervaring had ik toch toen ik destijds in de Rangerover een andere, uitgedroogde stoel wilde monteren, het is wel niet iets dat je op een dag doet.

Gezien het een Suid Afrikaner is zal hij wel rechts gestuurd zijn en heb je vermoedelijk een goede passagiersstoel = hier een bestuurdersstoel.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor hankjay » 22 feb 2011, 08:56

Sorry voor de late reactie. Ik woon in Young in New South Wales en we rijden hier dus ook links.

Ik denk dat het leer in mijn Zuid Afrikaanse 280 van ZuidAfrikaanse oorsprong is, aangezien Mercedes daar een assemblage fabriek heeft. Het schijnt vaker voor te komen dat locale assemblage fabrieken, plaatselijke materialen gebruiken.

He leer voelt dunner en soepeler aan dan bijvoorbeeld in onze W126 van 1982. Het heeft ook verschillende, scheuren, maar ik vraag me af of dit allemaal het gevolg is van uitdrogen. He leer voelt niet overal droog aan en als de verflaag verwijder en er dan wat leerspul op doe voelt het na een paar behandelingen best weer goed.

Omdat we hier een sub-tropies klimaat hebben zijn leren stoelen veel prettiger als je in je auto stapt op een dag dat het over de 30 graden is.

Ik moet maar zien, eerst mijn 300D goed rijdend maken en dan misschien het leren interieur restaureren/repareren. Of de voorstoelen vervangen door een setje uit een W126.

In ieder geval bedankt, Hank
hankjay

Keer terug naar Interieur