[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
mistlampen W123 bj 79 blijven nog steets aan : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:51

mistlampen W123 bj 79 blijven nog steets aan

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

mistlampen W123 bj 79 blijven nog steets aan

Berichtdoor lebaron » 30 dec 2010, 15:26

hallo had een probleem met groot licht en de mist lampen probleem met grootlicht is over
aleen de mist lampen nog dezen blijven aan heb alle aardedraden schoon gemaakt en vervangen waar dat nodig was koplamp aansliutingen schoon gemaakt zekeringkast schoongemaakt + nieuwezekeringen nieuwe licht + knipperlicht schakelaar geplaats maar ze blijven aan maar ze blijfen aan wat moet ik nu nog doen of licht het aan de aansluiting stads licht zijn ook altijd aan als je de auto start de auto komt van oorsprong uit zwitserland moet ik dat soms anders aan sluiten zo ja hoe of zit het probleem toch ergens anders in mvg lebaron
lebaron

Re: mistlampen W123 bj 79 blijven nog steets aan

Berichtdoor Govert » 30 dec 2010, 23:19

Het kan zijn dat de mistlampen als dagrijlichten zijn geschakeld, dat is echter beslist niet origineel. Ik heb het wel eens gezien bij een exemplaar uit Noorwegen.

Bij de Zwitserse uitvoering kan je niet de dimlichten samen met de mistlampen aanzetten, mistlampen kunnen alleen in combinatie met stadslichten. Als je met dimlichten aan de lichtknop trekt, dan gaan de dimlichten uit en de mistlampen aan.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor lebaron » 30 dec 2010, 23:27

dat is bij mij niet de mistlampen zijn al aan voor dat ik aan de schakelaar heb getrokken en als ik aan de schkelaar trek en weer in druk geduurt er ook niks heb bujna alles vervangen moet tog iets zijn
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor Govert » 30 dec 2010, 23:40

Dan heeft een vorige eigenaar ze geschakeld als dagrijlichten.

In Nederland niet toegestaan, tenminste niet met mistlampen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor lebaron » 30 dec 2010, 23:44

dat denk ik ook maar hoe moet ik dit dan ander aan sluiten
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor Govert » 30 dec 2010, 23:52

Dan bekijk je het standaard (of Zwitserse) schema en sluit je de draden weer origineel aan. Het zit bij de lichtschakelaar. De schema's staan op de werkplaats CD.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor lebaron » 31 dec 2010, 01:08

dat kan aleen ben ik niet zo goed in de duitse taal
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor lebaron » 31 dec 2010, 18:12

hallo heb van daag de schakelaar op nieuw aan gesloten volgens schema nu doen de mistlampen het helemaal niet meer en parkeer licht l-r ook niet denk dat ik iets verkeert heb zitten ook hou ik 2 zwarte draatjes over maar die komen niet uit de orgienele kabelboom
lebaron

Berichtdoor Govert » 01 jan 2011, 12:25

Het kan ook dat ze bij de zekeringdoos hebben geknutseld. Het is even moeilijk om de hele zekeringdoos eruit te krijgen, zodat je ook de onderkant kan zien, maar het is te doen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor lebaron » 01 jan 2011, 22:41

klink leuk hoop het niet maar ga zondeg eens even kijken wat ik er aan kan doen de zekeringen kast moet je die van binne uit los maken of onder de moterkap
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor Hans230CE » 01 jan 2011, 23:32

Batterij afleggen z-kast open maken en dan dat moertje verwijderen. Dan kan je hem van binnen en buiten bekijken mits je de plaat onder het stuur verwijderd, inderdaad kl*t*-job.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Automaat: Ja

Berichtdoor lebaron » 02 jan 2011, 15:48

hallo nauw dat was een leuk klussje maar nog steeds niet goed was in de zekering kast met van die blauwe schuif klemetjes twee draatjes bij gezet heb ik verwijdert kabels weg gehaald die kwamen onder de moterkap uit bij een reledt nu doen de stadslicht het normaal dimlicht ook parkeerlicht l/r ook maar nu doen de mistlamen hele maal niks meer en de kilometerverlichting ook niet ik hou nog wel 2 zwarte draaden over waar die vandaan komen weet ik niet zaten wel op de lichtscakelaar weet ook niet meer waar . de schakelaar volgens schema van de cd wis aangesloten dus dat kan niet missen dat is duidelijk zat wat nu
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor lebaron » 02 jan 2011, 20:30

hakko ben nog even aan het zoeken gegaan 1 van de zwartedraaden als ik die tegen de rodendraad van de accu op de lichtschakelaar hou dan gaat de kilometer licht aan dus die miet ik dan aansliuten bij nummer 56 fahrlicht neem ik aan dan rest mij aleen die andere zwarte draat nog die zou dan van de mistlampen kunnen zijn en dan moet ik die denk ik aansluiten bij nummer 31 masse fur nebelschlublicht of op nummer nse nebelschlub und nebelleuchte eingang of klink dit niet logies voor de rest is alles volgens schema aangesloten
hoor het graag van een van jullie
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor lebaron » 02 jan 2011, 21:20

hallo met de kilometerteler verlichting is al voor mekaar nu doen toch nog steeds niet de mist lampen het heeft hier nog iemend een idee of weet iemand hoe ik dat dan weer goed kan aansliuten mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor lebaron » 04 jan 2011, 22:41

hallo ik ben er uit de andere zwarte draad was toch van de mistlampen heb deze bij de + draad van de accu gedaan en hoppa ze doen het op de orgineele manier probleem opgelost in eider geval bedankt voor jullie mee denken
mvg lebaron
lebaron

Berichtdoor pjb » 05 jan 2011, 00:15

Hoi,

Ik ben blij voor je dat het nu goed is, zo zie je maar dat met veel geduld en een beetje geluk alles weer goed komt. En nu heb je ook weer een voldaan gevoel toch?

Gr Pieter.
pjb

Berichtdoor lebaron » 05 jan 2011, 21:47

hoi peter
zo is het maar net het blijft een oude auto en je weet ook niet wat er in het verlede allemaal aan geknuseld is door vorge eigenaaren maar het is weer goed en ben er blij mee volgende klus word een nieuwe moderne radio cd mp3 speller die oude becker gaat er uit en eens kijken of ik de electriese antenne weer aan de gang krijg
mvg lebaron :P
lebaron

Keer terug naar Techniek