Mercedesvrienden,
Mijn Mercedes heeft het onprettige fenomeneen dat de snelheidsmeter bij lage snelheden enorm heen en weer klappert. Ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. Het is alleen bij lage snelheden. Boven de 40 km/h. is alles prima. Waarschijnlijk, omdat het kabeltje dan zo hard draait dat de fluctuaties niet meer optreden. De bijbehorende kilometerteller (dus niet de snelheidsmeter) houdt er ook wel eens mee op. Dan rij ik tien kilometer zonder dat de kilometerteller heeft bewogen. Dan helpt een goede tik op het dashboard of op het glas (plastic) dan gaat ie weer verder. Volgens mij zijn deze problemen aan elkaar gerelateerd. De kilometerteller ziet er verder pirma uit. Ik zou niet weten wat daar kapot aan is. Opengewerkt met de boormachine draait ie als een tierelier. Dus ik geloof niet dat de teller kapot is. (en ja, ik heb de kilometerteller met de boormachine ook weer teruggedraaid naar de originele stand. ik fraudeer niet met kilometrage )
Nu heb ik mij laten vertellen dat je dan de kabel van de snelheidsmeter moet vervangen. Mijn vraag aan jullie: geldt dat alleen voor de binnenkabel of moet dan ook de buitenmantel worden vervangen? Zo ja, is dat niet een enorme K*Tklus?
Heeft iemand tips over wat te doen. Ik hou mij van harte aanbevolen.
groet,
Vincent.