[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kosten reparaties? ervaring? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:31

kosten reparaties? ervaring?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

kosten reparaties? ervaring?

Berichtdoor freelanceaap » 03 jan 2011, 16:09

Via marktplaats heb ik een W123 op het oog,
na wat mail contact met de huidige eigenaar blijken er een aantal dingen aan de wagen te moeten worden gedaan.
Kan iemand mij een kosten inschatting geven ? vooropgesteld dat ik een aantal dingen zelf kan doen maar eventueel laswerk aan derden moet overlaten,

volgende gebreken zijn mij bekend:

-Speling op de wielophanging linksvoor

-Stuurkogels moeten vernieuwd

-Ashoezen zijn poreus

-afstellen kleppen

alvast bedankt ! bij aanschaf en restauratie zal ik braaf verslag uitbrengen :-)
freelanceaap
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: kosten reparaties? ervaring?

Berichtdoor wwwW123 » 03 jan 2011, 16:53

onderdelen zeg 100 euro, maar werk veel meer. zie forum voor bijv. ashoezen/assen ververvangen. laswerk enz. is zo o.b.v. wat tekst niet te bepalen. zie topics over laswerk.
zou em maar 's heel goed bekijken en wat kloppen met kunststof hamer op de bekende plekken...vergis je niet in restauratiekosten. zie ook hiervoor de div. topics. kijk maar bij het voorportaal van toontje enz.enz.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Hans230CE » 03 jan 2011, 21:56

Een W123-kenner meenemen uit de buurt helpt ook veel. Ik zou zeggen stel de vraag!

De W123 heeft veel valkuilen en die kan je beter vermijden.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor FrankG » 11 jan 2011, 20:55

hoi en welkom,

de gebreken die je noemt lijken mij te verwaarlozen. Of dat nou op 300 of 600 euro gaat kosten, als je van dat lijstje schrikt... Iedere, wat oudere, wagen heeft zo'n lijst. De W123 is minimaal 25 jaar oud. Dan krijg eens een versleten schokdemper, moet er eens wat afgesteld worden, uitlaatje weg etc.

Afhankelijk van de vraagprijs, moet het plaatje kloppen. Als dit de enige mankementen zijn geldt maar 1 advies: KOPEN. Maar je zou de eerste zijn.

Ik probeer je niet af te zeiken of te ontmoedigen, bedoel het serieus.

Succes!
FrankG

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto