[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
haperend knipperlicht en climate control : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:44

haperend knipperlicht en climate control

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

haperend knipperlicht en climate control

Berichtdoor StevenS » 19 aug 2010, 20:12

Beste Allemaal,

Nu ik de grote zaken weer een beetje onder controle heb, tijd voor de kleine dingen. Daaronder valt ook een haperend knipperlicht, zowel links als rechts. Hij blijft af en toe continu branden ipv knipperen. Probeer je het nog een keer dan gaat het meestal wel goed. Is begonnen toen het weer hier een beetje vochtiger werd;-)

Enig idee waar ik dit moet zoeken?

Daarnaast heb ik een euvel dat hier wel meer beschreven is, maar geen eenduidige oplossing voor beschikbaar is. Als ik mijn climate control (type II) standaard op EC heb staan dan begint de aanjager niet vanzelf. Ik moet hem eerst op airco (wasem of gewoon) zetten en daarna weer terug om hem te laten draaien. Ik heb het kastje eruit gehad en alle verbindingen op de printplaten doorgemeten op contact en visueel gecontroleerd op printplaatbreuken. Nu staat het hersolderen van de contactpunten op het programma. Maar als iemand hier ervaring mee heeft, laat het weten!!

gr
Steven
StevenS

Re: haperend knipperlicht en climate control

Berichtdoor StevenS » 03 jan 2011, 14:28

Inmiddels is het knipperlicht er helemaal mee opgehouden. Iemand alsnog een idee? Tips? Relais vervangen?
StevenS

Berichtdoor Hans230CE » 03 jan 2011, 22:05

Lijkt een begin ja

Climate-control, noegabollen verstand van helaas
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Govert » 03 jan 2011, 23:08

Als de alarmlichten nog wel werken, dan kan het helpen om die aan te zetten, dan tegelijk het knipperlicht aan te zetten en dan de alarmlichten uit te zetten.

Helpt dat niet, dan moet het relais er uit en vervangen worden. Op de sloop is het vast goedkoper dan nieuw. Misschien dat je het relais ook nog open kan maken, maar ik vrees het ergste.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wim123 » 04 jan 2011, 13:37

Steven,

Ik heb dat ook gehad met de knipperlichten. In koude toestand ging het gewoon goed en na een tijdje knipperde de lampen niet meer maar bleven constant branden. Ik heb de knipperlicht automaat los gehaald, de contacten schoon gemaakt en het vuil verwijderd, zie foto's. Daarna heb ik geen last meer gehad. Hij werkt nu al maanden prima.
Bijlagen
2.jpg
2.jpg (39.14 KiB)
3.jpg
3.jpg (57.19 KiB)
4.jpg
4.jpg (55.65 KiB)
Wim123

Keer terug naar Techniek