Beste kijkers,
Ik ga iets proberen uit te leggen zover het lukt. Als me W123 300D uit 83' stationair draait, is er een vervelende resonantie aanwezig. Indien ik achter het stuur zit lijkt het uit het dash-board te komen, maar waar de trilling/resonntie uit het dash-board komt is een raadsel. Het lijkt alsof het geluid uit het gehele dash-board komt(dus links, rechts en midden van het dash-bord).
Als ik een beetje meer gas geef, of dat gas regelaartje op het dash-board iets harder zet, dan is het al bijna helemaal weg. Mensen zeiden ook al tegen me dan laat je hem toch iets harder stationair lopen. Daar ben ik het niet mee eens. Het is een zeer gezonde motor waar eigenlijk nooit aan gerommeld is. Dus wil ik proberen de oorzaak op te lossen en niet het gevolg.
Of er iets los zit in het dash-board weet ik niet, misschien zit het dieper(richting motor of bodem bij voeten) in de auto. Als ik het geluid van buitenaf via de motorkap beluister, kan ik het niet horen vanwege het overheersende 300D pruttelgeluid.
Misschien heeft iemand anders dit probleem ook al gehad en heeft hij hier een oplossing voor kunnen vinden die gedeeld zou kunnen worden.
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank.
René van Weel