Avond allemaal,
Sinds oktober jl. ben ik de trotse eigenaar van een bruine 300D uit 1978. Na een paar weken sleutelen is de Benz helemaal kaal, alleen het stuurhuis en het onderstel zitten nog op z'n plaats. Ik hoop binnenkort tijd te maken om de auto te schuren zodat hij naar de spuiter kan! De bedoeling is de originele kleur weer!
In eerste instantie was ik niet van plan om de auto eerst te strippen maar toen bij de eerste proefrit de motorkap over de voorruit aaide en deze dus toch vervangen moest worden voor de keuring heb ik besloten om de auto eerst op te knappen en daarna pas in te voeren.
De auto komt uit de VS (Californie) en is, op een enkele roestplek na, spijkerhard! De auto heeft in NL eerst nog bijna een jaar stilgestaan en daarom voor de eerste keer starten alle olie en wat brandstof ververst. Liep als een zonnetje en schakelde fantastisch.
Ook het blok en de versnellingsbak liggen er op dit moment naast, ik ben van plan om er nieuwe pakkingen tussen te stoppen zodat het blok de volgende 100K mijlen probleemloos loopt.
Nu is het niet zo dat ik twee rechterhanden heb, eerder twee linkse. Een goede vriend van me (dezelfde die mij op dit forum wees) heeft vroeger veel aan deze auto's gesleuteld en helpt me met het hele project.
Zodra ik de laptop zover heb dat hij mijn telefoon herkent (bluetooth) zal ik foto's plaatsen.
Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven als ik vragen heb over de originaliteit van bepaalde onderdelen!
Groeten, Ben Benz