door FrankG » 11 jan 2011, 20:46
Je vraagt minpunten, ik ben zo vrij even een pluspunt te noemen. Wil je LPG dan is een carburateur wat simpeler dan injectie. Schijnt minder backfire te geven. Ik heb iig nooit backfire gehad. Wel is het inspuitstuk (of hoe heet dat ding op de carb) wat duurder, door de 4 ringen.
Verder is de 250 niet zo populair dan de 280. En gemiddeld dus wat goedkoper.
Qua automaat; ik weet niet hoe je met MB bekend bent, maar de automaatbakken staan bekend als onverslijtbaar. Er zijn andere merken waarbij een automaat zelden de 200.000 haalt.
En die roemruchte Solex carburateur, volgens mij valt dat ook wel mee. Als ie goed staat, staat ie goed. Heb er in het begin een probleempje mee gehad en dat is voor 30 euro opgelost bij een lokale MB specialist.
Al met al ben ik er erg tevreden over, hoewel ik niet echt goed ingelezen was. Meer een toevalstreffer. Zo'n carburateur vind ik toch lekker veel oldtimerder dan injectie. Maar dat moet bij je passen, net als een automaat.
Succes met je keuze!