Hallo, ik denk eraan een 300TDT te kopen, en hoewel ik niet nieuw ben met de W123 toch eerst graag jullie advies aub.
Het gaat om een 300TDT met 460000km op de klok en met volop werk: slechte lak in niet originele kleur met beginnende roestplekjes, lek schuifdak, remmen na te kijken, verkeerde bandenmaat en waarschijnlijk nog wat verborgen laswerk etc..
Maar wat mij het meeste zorgen baart is de automaatbak die naar mijn gevoel wat vreemd schakelt (intervalletjes waarbij de motor eventjes hoog in de toeren gaat, rond 40-60km/u) Ik had nooit eerder met een automaat gereden, dus kan niet goed vergelijken.
De eigenaar heeft er een achterbrug van een 300D (atmosferisch dus) ondergehangen omdat de originele lawaai maakte. Ik vermoed dat dit wel gevolgen zal hebben voor opschakelen en verbruik..? Het ABS lampje brandt omdat de aansluiting op deze achterbrug niet aanwezig is. Betekent dit dat de ABS dan ook niet werkt!?
De originele achterbrug heeft hij nog en wordt meegeleverd met de auto, dus revisie is nog wel mogelijk.
Wat denken jullie, is dit nog de moeite? De motor is gereviseerd en goed. Ik vermoed dat ik de auto voor zo'n €2000 kan kopen. De bedoeling is om er gewoon veilig mee te gaan rijden, showroomstaat hoeft zeker niet.
Alvast bedankt!
groet
Jim