Ik ben marcel en woon op de grens brabant/limburg. Koop en verkoop af en toe een W124 en 201 oldtimer uit hobby.
Kocht voor 2 weken terug in Belgie een W123 een 240TD van een 80-jarige man, 2e eigenaar sinds 1990. Auto zag eruit als bijna in nieuwstaat met 400.000 km's en reed perfect, van onder zou ook alles goed in orde zijn. Ik dacht dat kan niet stuk dus ik er niet meer onder gaan liggen. Ermee naar huis gereden 2 uurtjes lang en.... eigenlijk was ik toen al verkocht. Wat een nostalgie, degelijkheid, gevoel van betrouwbaarheid enfin ik hoef het hier niet uit te leggen aan liefhebbers. Toch zette ik de auto te koop en bood aan verkoop met nieuwe APK. Dus de dag erop de auto op de brug om te kijken of deze de APK zonder problemen zou halen. De bestuurderskant van onderen perfect hard van voor tot achter, ideaal. Toen de passagierszijde en oh oh oh, van voor tot achter slecht. Voorste deel dorpel helemaal weggerot, bij de achterwielophanging enz enz overal gaten en veel plaatwerk voelde aan als karton. Voornamelijk rondom de stukken waar rubberen doppen zitten, en die zitten er kennelijk best veel. Inmiddels na 3 dagen meten, passen en lassen door een vriend de auto weer keihard en in goede staat en zonder problemen door de APK!!! Daarop vandaag het besluit genomen deze auto niet meer te verkopen, blijft in de familie en wordt hopelijk veel van genoten tijdens de rustige ritjes. Volgende week begint het nakijken en afstellen en in orde maken van motor, remmerij enz. Daarna nog het verwijderen van de 4 chromen randen op de wielkasten (ik vind ze verschrikkelijk). Wie heeft nog wat bruikbare tips daarvoor? Ik houdt jullie op de hoogte van vorderingen en bevindingen.
Marcel