[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verstuivers OM617A afgesteld op 155 bar, is dit erg? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 14:54

Verstuivers OM617A afgesteld op 155 bar, is dit erg?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Verstuivers OM617A afgesteld op 155 bar, is dit erg?

Berichtdoor adriaan300tdt » 14 jan 2011, 10:49

Ik heb een vraag over verstuivers;

Ik heb 10 nozzles DN0SD240 (origineel) vervangen van mijn twee OM617a motoren voor het type DN0SD265 (nieuwere type gebuikt in W124 motoren). Met het afpersen moest ik wat wisselen met afstelplaatjes omdat het revisiebedrijf niet alle diktes meer op voorraad had. Ik heb nu twee verstuivers die op 155 bar staan. Mijn vraag is, kan dit kwaad voor de brandstofpomp op de lange termijn? En zo ja, wat is de diameter van de afstelplaatjes, zodat ik een assortiment doosje kan bestellen? (vergeten te meten, dom)

Motoren lopen trouwens super met nieuwe type nozzle, veel zachter, reageren sneller op het gas. En starten s'ochtends zonder gas geven, en gelijk mooi zacht lopen.

Adres waar ik nozzles heb gekocht, voor 10 euro per stuk! http://www.dieselkontor.de/product_info ... cts_id=159

Bedankt,
Adriaan
adriaan300tdt

Re: Verstuivers OM617A afgesteld op 155 bar, is dit erg?

Berichtdoor Govert » 14 jan 2011, 12:50

Twee nozzles op 155 bar, maar waar staan de andere nozzles op afgesteld?

De pomp kan er wel tegen, ik zou me eerder zorgen maken om de voorkamers en de verbranding.

Vreemd dat de nieuwe nozzles zo'n zacht geluid geven, meestal is het juist een harder geluid.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor adriaan300tdt » 14 jan 2011, 13:03

Govert,
Bedankt, vergeten te melden, de rest staat goed, tussen 135 en 140 bar. Weet jij de diameter van die afstelplaatjes, dan wil ik een setje bestellen?

Over die verschillende types had ik het eea van gelezen op http://www.superturbodiesel.com

Die DN0SD240 nozzle heef een gaatje door het puntje van de nozzle, dit moet voor een betere werveling zorgen, maar dit gaatje gaat vaak verstopt zitten met kool, en brand niet meer schoon. Was bij mij ook het geval. Motor liep ook nogal rauw.

Nieuwe type nozzle DN0SD265 heeft dit gaatje niet meer, maar een plat kantje aan de punt van de naald. Dit wordt schoongespoten door de diesel, en verkoolt niet. Bedrijf waar ik nozzles besteld heb zei ook dat dit type eigenlijk een verbeterde nieuwere versie is. Vergelijk is natuurlijk niet helemaal eerlijk, ik vergelijk versleten 240 nozzles met nieuwe 265 nozzles. Zie foto's.
Bijlagen
DNOSD240.jpg
DNOSD240.jpg (7.84 KiB)
DNOSD265.jpg
DNOSD265.jpg (65.01 KiB)
adriaan300tdt

Berichtdoor Govert » 14 jan 2011, 22:37

Je krijgt een onbalans want het drukverschil mag niet meer dan vijf bar bedragen. Zou het injectietijdstip niet gaan achterlopen? en neemt de hoeveelheid ingespoten diesel niet af door de drukverhoging?

Bij die link die je hebt opgegeven zit volgens mij een assortimentsdoos drukplaatjes, MB verkoopt ze ook, bij een goede dieselservice moeten ze het ook hebben. Doorsnede weet ik niet.

Als het misgaat hoop ik dat je bij die lui op superturbodiesel kan reclameren.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Diesel Specifiek