[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
aankoopadvies 300TDT : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 20:06

aankoopadvies 300TDT

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

aankoopadvies 300TDT

Berichtdoor Jim » 13 jan 2011, 11:21

Hallo, ik denk eraan een 300TDT te kopen, en hoewel ik niet nieuw ben met de W123 toch eerst graag jullie advies aub.
Het gaat om een 300TDT met 460000km op de klok en met volop werk: slechte lak in niet originele kleur met beginnende roestplekjes, lek schuifdak, remmen na te kijken, verkeerde bandenmaat en waarschijnlijk nog wat verborgen laswerk etc..
Maar wat mij het meeste zorgen baart is de automaatbak die naar mijn gevoel wat vreemd schakelt (intervalletjes waarbij de motor eventjes hoog in de toeren gaat, rond 40-60km/u) Ik had nooit eerder met een automaat gereden, dus kan niet goed vergelijken.
De eigenaar heeft er een achterbrug van een 300D (atmosferisch dus) ondergehangen omdat de originele lawaai maakte. Ik vermoed dat dit wel gevolgen zal hebben voor opschakelen en verbruik..? Het ABS lampje brandt omdat de aansluiting op deze achterbrug niet aanwezig is. Betekent dit dat de ABS dan ook niet werkt!?
De originele achterbrug heeft hij nog en wordt meegeleverd met de auto, dus revisie is nog wel mogelijk.
Wat denken jullie, is dit nog de moeite? De motor is gereviseerd en goed. Ik vermoed dat ik de auto voor zo'n €2000 kan kopen. De bedoeling is om er gewoon veilig mee te gaan rijden, showroomstaat hoeft zeker niet.
Alvast bedankt!
groet
Jim
Jim

Re: aankoopadvies 300TDT

Berichtdoor adriaan300tdt » 13 jan 2011, 11:44

Hallo,

Dat is een hele bak werk, waarbij je vast nog heel veel verborgen gebreken tegen gaat komen, het laswerk valt altijd tegen als je eenmaal gaat slopen.
Dan blijft 2000 euro een hoop geld, om alles in orde te brengen gaat hier zo een duizend of 3, 4 in zitten en heel veel tijd. En dat is een TDT in niet originele kleur met veel kilometers nooit meer waard.
-Cardan van een 300D heeft een lagere overbrengingsverhouding dan een turbo, waardoor de motor nu nog meer toeren maakt. Een cardan van een TDT (1:3,07) vind je niet zo makkelijk, omdat deze juist gewilder zijn, worden vaak onder een 300D of 280E gezet, om de motor wat rustiger te laten lopen.
-Dat van die automaat hoeft niks schokkends te zijn, dat heet slippen, lees het volgende topic eens door;
viewtopic.php?f=12&t=12550
-ABS werkt nu niet, valt nog mee dat het lampje brandt, vaak wordt dat er dan gewoon uitgehaald. Bij zo'n auto zou ik hier niet aan beginnen ook, gaat meer kosten dan de hele auto bij elkaar.

Succes,
Adriaan
adriaan300tdt

Berichtdoor Semrick » 13 jan 2011, 12:14

Ik zou er niet aan beginnen.
Ik denk dat Adriaan het nog rooskleurig voorstelt met 3 a 4 duizend euro aan werk en onderdelen.
Zoek dan iets langer en koop er 1 in een betere en vooral originele staat.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Govert » 13 jan 2011, 18:23

Klinkt meer een beetje als een sloper. Als de motor echt gereviseerd is, dan kan je de motor wellicht plaatsen in een betere W123. Maar dan moet je ook weten wat de verkoper verstaat onder revisie. Bewijsstukken in de vorm van een rekening van een revisiebedrijf zijn wel noodzakelijk.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jim » 14 jan 2011, 13:03

Bedankt, komt zowat overeen met wat ik dacht..
Het gezond verstand zegt me van deze gewoon te laten staan, anderzijds.... zo vaak kom je geen tdt tegen natuurlijk.
Er zou voor de motor een faktuur van een standaardomruil bij zijn, dat heeft de verkoper me op het hart gedrukt. (ik moet het wel nog zien) Er is iig geen noemswaardige carterdruk, radiatorslang staat niet onder druk, etc,, Dat zit wel goed, denk ik.
Dit weekend hak ik de knoop door.

Groet
Jim
Jim

Berichtdoor Jim » 15 jan 2011, 14:47

Het gezond verstand heeft het gehaald, heb deze auto laten staan. Ik ga rustig verder zoeken naar een betere!
Tot binnenkort.. ;)
Groet
Jim
Jim

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto