[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Keuring 240D : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 21:30

Keuring 240D

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Keuring 240D

Berichtdoor EKW123 » 14 jan 2011, 23:52

Hallo allemaal,

Vandaag de grote dag de W123 moest voor zijn inburgeringskeuring naar de RDW.
Het was alleen een invoer keuring daar ik zelf in het gelukkige bezit ben van een APK bevoegdheid kan ik dat gedeelte zelf afhandelen.
Nu is het normaal gesproken een formaliteit en is het een kwestie van chassisnummer controleren en wat kleine inspecties.
Maar mijn witte diesel heeft geen paspoort(kentekenbewijs ;) ) mee genomen tijdens de export uit Belgie en dat maakt de zaak wat complexer.
De regelgeving is gelukkig sinds 1 januari 2011 weer wat versoepeld dus met die gedachte de
auto ter keuring aan geboden.
Had er wel allerlei papieren bij (car-pass, Belgisch keuringsbewijs aankoop overeenkomst enz) maar net dat deel 1 ff niet. Ook had ik met de handelaar waar ik de wagen van heb gekocht een overeenkomst gemaakt waarin staat dat mocht onverhoopt de auto niet gekentend kunnen worden ik mijn geld en hij zijn auto terug krijgt.
Ik hoop natuurlijk niet dat het zover komt want ik ben blij met mijn auto ondanks dat hij niet helemaal perfect is rijdt hij geweldig.
Maar goed bij de RDW allerlei papieren ingevuld en alles was ok en nu is het wachten op een onderzoekje van de RDW naar de herkomst van de auto in Belgie en als hij niet van diefstal afkomstig is. Op zich een goede zaak zou niet in een onrechtmatig verkregen auto willen rijden.
Nu een paar weken geduld en mocht alles ok bevonden worden dan valt er vanzelf een keer een kentekenbewijs door mijn brievenbus.
Ik ben alleen bang dat ik dan weer naar de RDW want meende te hebben begrepen dat ik in dit geval dus niet zelf mag keuren. Iemand hier ervaring mee?
Maar goed we wachten af heb 145 euries bij de RDW achter gelaten dus daar zal het niet om over hoeven te gaan :D en en heb er in ieder geval vandaag even wat langer in kunnen rijden en dat was een geweldige ervaring. Wel wat kleine technische dingen ontdekt maar daar ga ik jullie in de techniek topic wel mee bestoken.
Tot zover

Groet Edward
EKW123

Re: Keuring 240D

Berichtdoor The White Rider » 15 jan 2011, 13:24

Een kentekenbewijs kan je in België nooit meekrijgen bij aankoop van een wagen. Omdat het kenteken vasthangt aan de persoon, en nooit aan de wagen. Een wagen die in België verkocht wordt heeft nooit een kenteken, dat blijft bij de eigenaar en die hangt dat kenteken op z'n volgende wagen.

Wat die verkoper je had moeten meegeven is de aanvraag tot inschrijving. Dit is een rood gekleurd A4 blad dat steeds samen zit met die carpas en verkoopskeuring.

Is de wagen niet gekeurd geweest voor verkoop (wat niet verplicht is als je verkoopt aan een buitenlander) dan krijg je het gewone keuringsbewijs mee, samen met het oude inschrijvingsbewijs (ook rood van kleur, maar kleiner en er staat het kenteken op van de vorige eigenaar)

Maar de jouwe is waarschijnlijk wel gekeurd voor verkoop geweest, want anders had je geen carpass.

Je verkoper moet dus dat rode A4-blad aanvraag tot inschrijving ergens liggen hebben want hij heeft dat gekregen op de keuring.
The White Rider

Berichtdoor Hans230CE » 15 jan 2011, 17:28

Heb je niet het gelijkvormigheidsattest mee gekregen, of was dit die wagen die al een tijd stil had gestaan en waar ze de papieren van kwijt waren???

Of ben ik nu 2 wagens aan het door elkaar slaan??
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor EKW123 » 15 jan 2011, 18:41

Een rood A4 blad is niet aanwezig nee. wel heb ik een aanvraag van een kenteken erbij alleen dat is een wit A4 en volgens mij geen kopie staan wel stempels en handtekeningen op.
Alleen is die aanvraag al wat ouder staat ook een datum 2007 op.
Er zit wel een gelijkvormigheids attest bij (groen ziekfonds papiertje lijkt het wel) en een aangifte van vermissing bij de politie in belgie met de stempels erop.
Ook een origineel keuringsbewijs (geldig tot aug 2011) en een car-pass zijn aanwezig.
Bij de RDW leek het allemaal moeilijk en ja het leek me wel dat het allemaal duidelijk was
want er zit zelfs een ding van de Belgische RDW bij dat hij in het buitenland op kenteken gezet mag worden maar toch willen ze bij de RDW een onderzoek naar herkomst doen.
Kreeg het idee dat die 45 euro die daar aan hangt alleen al een reden was om dat te doen maar goed regels zijn regels :roll:
EKW123

Berichtdoor 512cello » 16 jan 2011, 10:34

Auto komt zo gewoon door de keuring heen van de RDW, je krijgt je NL kenteken. Heb dit ook wel eens gehad bij een auto, duurt enkel ietsje langer dan normaal vanwege controle...
512cello
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Hans230CE » 16 jan 2011, 18:23

Is het veel gevraagd om die dingens eens te fotograferen of in te scannen (leesbaar aub), want ik zie het niet meer.

Car-pass; krijg je met een aankoopkeuring en daar moet ergens een datum opstaan van de dag van keuring, maar of je dat nu al kreeg in 2007??? Zou net kunnen

Gelijkvormigheidsattest; is het paspoort van de wagen, je hebt nog het oude model, wat normaal is gezien de ouderdom van de wagen

Waar ik eigenlijk in geïnteresseerd ben is dat blad van de collega's en die aanvraag

Post het hier of mail het even door
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor EKW123 » 16 jan 2011, 21:45

Je hebt antwoord via email Hans.

Edward
EKW123

Berichtdoor EKW123 » 28 jan 2011, 23:25

Vandaag bericht gehad van de RDW aanvraag kenteken is goed gekeurd door de instanties in Belgie.
Dus kan het eindelijk afgerond worden nog even bezoekje aan de douane en de platen kunnen gedrukt worden. :D
Apk mag ik zelf gelukkig regelen dus dat is weer een meevaller.
Het heeft even geduurd maar het is het wachten waard geweest.
EKW123

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto