[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
motorsteunen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:40

motorsteunen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

motorsteunen

Berichtdoor witte 200 d » 15 jan 2011, 13:21

Beste Mercedes vrienden,

Ik heb het idee dat er wat trilling uit mijn mb 200D uit 1982 te halen is door het vervangen van motorsteunen, maar, waar te beginnen. Om zicht te krijgen op wat me te doen staat heb ik de volgende vragen:

1 Hoeveel eb welke motorsteunen zitten er in de W123 200D?
2 Hebben we ook hydrouslische motorsteunen?
3 zijn er prijsindicaties van materiaal en arbeidsloonkosten?

Alvast dank, Eric
witte 200 d
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: motorsteunen

Berichtdoor Govert » 15 jan 2011, 21:36

Een handgeschakelde 200D heeft twee hoofdmotorsteunen. Er zit nog een aanslagstop onderaan, maar dat helpt niet bij trilling. Dan heeft de versnellingsbak nog een staartstukrubber. Er zijn geen hydraulische motorsteunen op een handbak 200D.

Het is niet zo'n bijzondere klus om de hoofdrubbers te vervangen, motor moet even aan de takel, dan kan je steunen er zo tussenuit pakken. Garage zal wel een/anderhalf uur arbeidsloon rekenen, misschien wat meer als ze er geen zin in hebben of vermoeden dat er wat dingen zullen afbreken. Materiaalkosten hangen af of ze imitatie of origineel gebruiken (of mogen gebruiken van je).
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: motorsteunen

Berichtdoor witte 200 d » 16 jan 2011, 19:27

Dank Govert, jouw antwoord geeft al aardig wat zicht, Het feit dat het geen hydroulische steunen zijn betekent waarschijnlijk ook dat het geen dure steunen zijn.

groet, Eric
witte 200 d
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Keer terug naar Techniek