[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stoel verplaatsen. : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:36

Stoel verplaatsen.

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Stoel verplaatsen.

Berichtdoor Zozo » 16 jan 2011, 20:34

Hoi, :) ik heb vandaag voor het eerst een proefritje gemaakt in een redelijk degelijke 280CE. Leuke wagen maar vond 'm met mijn 190 cm wat krapjes zitten. Kan de stoel soms op simpele wijze wat verder naar achteren worden gezet of moet men daar andere trucen gaan uithalen zoals verlengde sledes inbouwen of gaten boren etc.?
Bedankt alvast..
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Stoel verplaatsen.

Berichtdoor FrankG » 16 jan 2011, 23:55

Makkelijkste is gewoon de hele auto een stukje achteruit te zetten. Dan gaat de stoel gewoon mee.
(sorry, melige bui)
FrankG

Berichtdoor Hans230CE » 17 jan 2011, 00:39

hoogte regeling nog niet ontdekt???

Links naast stoel, combi maken van de 2

met 1.85 en 105 kg met schuifdak staat die nog niet volledig beneden
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bogent » 17 jan 2011, 10:00

Ik ben 1,93m en pas er ook in zondere probleem maar inderdaad de hoogte verstelling gebruiken voorop gesteld dat die er in zit. ik weet niet of dat standaard was.
Bogent

Berichtdoor Marcules » 17 jan 2011, 13:08

Vogens mij wel standaard op de coupe's.

Handel in het midden naast de stoel omhoogtrekken, en dan de stoel naar ACHTER duwen.
Stoel gaat dan naar achter en naar beneden. Ikzelf ook 1.90 en kan er ook in, hoewel bijna met mijn hoofd tegen het dak.
Ik heb een schuifdak en dat scheelt ook nog.
Marcules

Berichtdoor Zozo » 18 jan 2011, 21:45

Bedankt voor de reacties.. :) Maar nee, ik vond het een behoorlijk bekrompen zit voor zo'n bolide. Ik dacht misschien zitter er wat extra gaten in het stoelframe, maar vergeten te kijken. Althans mijn 1978 volvo 265 Zweedse tank zonder loop was ook zo'n krap zitje zelfs in de laagste stand, die stoel heeft wel extra gaten en kon zeker nog 2,5 cm naar achter worden gebouwd.. Ja, en dat ben ik nu dus eigenlijk gewend.. :D Die volvo moet hoognodig een jaartje droog komen te staan. Nu zou ik wel eens een 280CE willen gaan rijden.

ik vind 'm heerlijk cruisen die 6 pitter maar ik zat niet echt 100% lekker, wat meer beenruikmte is wel lekker. En dan had die ook nog zo'n lelijk klein houten sportstuurtje. Bij de volgende toch eens beter voelen aan die stoel :)
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor hankjay » 22 feb 2011, 09:07

Toen ik voor de eerste keer in mijn 300D zat, leek het ook of er niet genoeg plaats voor mij was, ik be 1.88. Maar aangezien we ook een 380 hebben wist ik dat de hoogte verstelling niet volledig omhoog of in dit geval omlaag ging.

Gewoon even de hele stoel eruit halen, de gelijders schoon maken, wat siliconen spul erin spuiten en als dan de verstelling volledig omhoog en omlaag en naar voren en achter vestelt kan worden, dan lijkt het me sterk dat je niet comfortabel kan zitten. Ik zelf kan niet eens goed de pedalen bereiken als ik de stoel in zijn achterste stand heb staan. (Ik heb de stoel dan wel ook op zijn laagste stand staan)

gropetjes Hank
hankjay

Keer terug naar Interieur