[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
CV = centrale vergrendeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:25

CV = centrale vergrendeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

CV = centrale vergrendeling

Berichtdoor MAD » 15 jan 2011, 17:45

Goedemiddag mede Benzers,
Mijn CV heeft plotseling er de brui aan gegeven:
Ik doe de LV deur opslot en alle deuren (plus kofferbak en brandstofklep) gaan normaal opslot.
Gerda (vrouwlief) haalt later wat uit de auto en doet deze weer opslot.
Wij willen later weggaan en ik open de Linker voordeur, maar alle andere deuren blijven op slot (brandstofklep is wel open = veer belast). Nadat de motor loopt, blijven de deuren op slot.
Ik rij ongeveer 150km naar huis en thuis aangekomen, nog steeds geen werkende CV.
Ik hoor nergens zuigen (voor zo ver je dat zou kunnen horen).

Remdruk is goed!! = nadat ik een paar keer op het rempedal heb gedrukt (motor uit), is het rempedaal hard. Nadat de motor aan is geslagen en loopt, zakt het rempedaal wat dus de vacuumbekrachtiger werkt en dus de vacuumpomp ook, maar geen CV

Ik heb het vacuumschema er bij gehaald en mijn vermoede is de klep in de linker voordeur, maar voordat ik alles tevergeefs ga slopen is mijn vraag of deze symptomen bekend voorkomen?

Ik heb uiteraard de zoekfunctie gebruikt, maar mijn CV symptomen niet gevonden. En ik heb de onderwerpen die Casper (Trouwkoets) rerubriceerd zijn, er ook op nageslagen, maar deze symptomen ben ik (nog) niet tegen gekomen.

Het betreft een 240D handbak, series 3, bj 1984 (188.000km gelopen) en de volgende dingen zijn al nagekeken op losse vacuumslangen: kofferbakslot, brandstofklep en de verbindingen aan de bijrijderskant.

Iemand een suggestie, voordat ik als een dwaze mol mij door het chassis ga lopen vroeten. ;) ..?

Alvast hartelijk bedankt
MAD
 


Re: CV = centrale vergrendeling

Berichtdoor MAD » 17 jan 2011, 08:41

Ik heb inmiddels het volgende daadwerkelijk gecontroleerd en vastgesteld:

* koplampverstelling werkt, maar ik denk dat deze voor de CV problemen beter werkte, in ieder geval zie ik de lichtbundel vertikaal verplaatsen (bij draaiende motor).

* Motor gaat normaal uit via contactslot

* Aftakking van de hoofd vacuumleiding (vacuumpomp naar rembekrachtiger) naar de terugslagklep; werkt, maw er zit een zuiging aan (heb geen vacuummeter).

* Gele terugslagklep werkt ook in beide richtingen (blokkeer en in doorlaat richting).

* Aansluitingen van kofferbak vacuumslot en tankklep vacuumslot gecontroleerd.

* Vacuumslot in Linker Voorportier bekeken, mechanisch goed, middelste slang geeft zwak vacuum met stationair draaiende motor.

Zou dan toch het vacuumslot in het Linker voorportier de boosdoener zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!!
MAD
 


Re: CV = centrale vergrendeling

Berichtdoor Maikel » 17 jan 2011, 10:40

hoi

heb er inmiddels aardig wat verstand van, mede dankzij dagenlang speuren waar mijn lek zat en mede dankzij Trouwkoets en JantjeV8.
Heb je alle rubbers gecheckt op de vacuumpotjes? En wat Jantjev8 mij tipte was: onder de bijrijders mat ligt een verdeel stuk met de slangen eraan. Die een voor een afdoppen met een ikea plankdragertjes (metalen plugje) en dan 1 voor 1even zuigen aan de leidingen, tong er tegenaan en checken of de tong loslaat. Als hij loslaat dan heb je daar een vacuumlek.
Dat werkt goed. Maar ik lees dat het ook niet meer open gaat, dan zal er vast iets aan de hoofdleiding (fel gele, en geel/grijze )zijn. Die zit ook onder de bijrijdersmat.
En de rubber op het potje aan de bijrijders kant is een belangrijke. Je hoeft niets te slopen, alleen het deurpaneeljte eraf en klaar ben je. Da's 5 minuten.
hopelijk heb je er wat aan.
Bij mij was het eerst de rubbers, jaartje later had ik een miniskuul sneetje in een van mijn leidingen.
Nu werkt het weer, wat een genot !!!!

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: CV = centrale vergrendeling

Berichtdoor MAD » 18 jan 2011, 14:21

Maikel, bedankt voor het meedenken!

We zijn er uit, het vacuumpompje (v/h slot) van de Rechter achterdeur is lek, pompje is vervangen en alles werkt weer zoal Herr Gotlieb dat bedoelt heeft.
MAD
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten