Hallo,
wegens grote drukte ben ik alweer een tijd niet meer op het forum geweest, maar vanwege een akkefietje deze week ben ik weer terug. Ik merk al enige tijd in de ochtend bij het starten op dat het rode lampje van de accu oplicht (en vreemd genoeg het oranje lampje ernaast van de remmen tegelijkertijd -ik vraag me af of het lampje van accu kan doorschemeren in dat andere vakje), maar als ik een stukje gereden heb dooft het. Ik neem aan dat het tijd wordt eens te kijken of de accu nog goed is, en deze misschien te vervangen (laatste keer was in 2002), maar ja, druk druk druk, we kennen het allemaal, en die ouwe trouwe Benz doet het toch wel. Gisteren reed ik echter al geruime tijd over de snelweg toen plotseling dat lampje weer aanging. Ik kan me voorstellen dat de accu na een koude nacht wat minder peut heeft en wat input nodig heeft van de dynamo, maar na een hele dag op de weg lijkt me dat niet meer aan de orde. Mijn vraag is dus of het toch de accu kan zijn, of misschien de dynamo. Hier heeft vast wel iemand ervaring mee. Is het eenvoudig dit uit te vogelen?
Graag jullie gewaardeerde suggesties.
Groeten,
Greccehus1