Nog geen maand eigenaar van 300TDT '84, net de Haynes vraagbaak binnen en de WIS gedownload en pardoes houdt de auto ermee op!
Als ik contact maak hoor ik een zoemend geluid uit het voorgloei timer relais komen. Voorgloeilampje vertoont onregelmatig gedrag. Soms gaat de zoem weg en gaat het lampje helder branden. Ook als het lampje daarna uitgaat start de auto niet. Ik hoor ook geen startmotor.
Als ik de vierpins connector eraf haal houd het op.
Als ik de andere 6 pins connector(gloeipennen) erafhaal en ik stop de vier pins er weer op met het contact in "2" hoor ik duidelijk het relais schakelen.
Inmiddels ook een multimeter aangeschaft en op de 5 contacten van de gloeipennen meet ik geen groot weerstandsverschil,(wat zou de weerstand eigenlijk moeten zijn?).
Batterij is zwak (10volt)
Is dit een kortsluiting/lek (bij het contact) of is het voorgloei relais gewoon kapot.
Ik ken de auto nog niet zo goed dus het zou ook iets heel anders kunnen zijn.
Inmiddels de jumpstarter van mijn vorige auto (nsu ro80) aan het stopcontact hangen maar ik betwijfel of dat morgen gaat werken.
Is het normaal dat als er niet goed is voorgegloeid de startmotor het ook niet doet?
Veel vragen dus van een onervaren W123 rijder.
Ruben