[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vacuum vraagjes 300D 1980 : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 20:28

vacuum vraagjes 300D 1980

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

vacuum vraagjes 300D 1980

Berichtdoor daantjedtc » 26 jan 2011, 11:53

hallo mensen hierbij even een paar vraagjes ten eerste zit er op de kleppendeksel een mechanisme waar 3 slangetjes op aangesloten zijn.Heb begrepen dat dit iets met de kickdown te maken heeft.Nu is mijn vraag waar ik dit dingetje kan bestellen omdat het dingetje lek is.

Mijn tweede vraag is dat er aan de motor een pompje zit waar ook allemaal slangetjes aan zitten waarvan er een paar het schutbord in gaan,nu heb ik 1 slangetje ontdekt die beschadigd (lek) is wie ook het schutbord in gaat het gaat hierbij om het slangetje aan de voorzijde wie van het pompje direct het schutbord ingaat maar die bij mijn weten geen functie heeft omdat ik hem zonder moeite of enig kracht uit het schutbord kan halen,voelde namelijk geen weerstand aan de andere zijde.

Had graag even een paar foto's erbij gezet maar de vodafone360 heeft er weer eens geen zin in vandaag.

Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel. Gr daantjedtc
daantjedtc

Re: vacuum vraagjes 300D 1980

Berichtdoor Govert » 26 jan 2011, 13:12

Het mechanisme op het kleppendeksel is het omschakelventiel. Het zorgt voor terugschakelen naar de eerste versnelling bij het wegrijden (de bak staat in 2 bij stationair). Je kan een nieuw omschakelventiel bij de dealer kopen. Het heeft niets met de kickdown te maken.

Het "pompje" is een vacuĆ¼mregelventiel voor de automaatbak. Het zit op je dieselpomp gemonteerd. Daar zit een beluchtingsleiding aan, die is inderdaad nergens op aangesloten, maar haalt de benodigde lucht uit het interieur.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor daantjedtc » 27 jan 2011, 00:27

Hallo Govert bedankt voor je antwoord het is voor zover wel even duidelijk,nu nog even een ander vraagje.Ze hebben begin jan. 2011 bij mij een raam ingetikt aan de bijrijderszijde,sindsdien doet mijn centrale vergrendeling raar of soms doet het gewoon niet.Nu heb ik in de deur bij het vervangen van het raam een mechanisme zien zitten wat de vergrendeling aanstuurd.Zou dit lek geraakt kunnen zijn door het glas.Het valt namelijk op dat de vergrendeling juist aan de bijrijderszijde soms wel en soms niet functioneerd.Mvg Daniel
daantjedtc

Berichtdoor Govert » 27 jan 2011, 01:06

Dat kan, of er zit een stukje glas tussen het slotmechanisme. Stukjes veiligheidsglas leiden een hardnekkig bestaan.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Diesel Specifiek