1. Klepensdeksel en cilinderkop demoneren.
2. Alle vloeistoffen aftappen, radiateur etc. demonteren.
3 .Dynamo, waterpomp en ventilator vin demonteren.
4. Vervolgens alle bouten losmaken die het voorste deel van het motorblokdeksel vasthouden, het deel dus waarachter de ditributieketting en de tandwielen lopen. We dachten nu dat we het eerste deel van de motor behuizing los konden maken. Het voor aanzicht zou er dan dus na verwijdering van de motorblokdeksel( noem het maar even zo, weet namelijk de juiste benaming niet)als volgt uitzien(zie helmaal onder, lukt me niet om em tussen de tekst te krijgen):
We hebben de boel nu dus los maar aan de onderkant klemt het nog en het lijkt net alsof de olieleiding van de oliepomp aan het motorblokdeksel vast zit. We zijn nu dus eerst gestopt omdat we nu niet zeker weten of het deksel verwijderd kan worden. Hetgeen mij overigens zeer onwaarschijnlijk lijkt omdat anders de hele motor eerst uit de auto gehaald zou moeten worden om de ketting uit het carterbak te vissen. Dan is immers de carterbak te verwijderen en kunnen we er aan de onderkant bijkomen. Dit zou dan dus ook betekenen dat als je de distributieketting zou willen vervangen samen met nieuwe tandwielen, je de hele motor eerst uit de auto zou moeten halen.
Er dan nu mijn vraag: Hoe krijgen we het motorblokdeksel verder los, het lijkt nu net alsof het nog ergens aan vast zit, het lijkt een olieleiding te zijn.
Ik ben uiteraard heeel benieuwd. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gerard
- 1-30-2011 12-50-25 PM III.JPG (14.13 KiB)