[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bijzondere ervaring met de 200D! : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:10

Bijzondere ervaring met de 200D!

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Bijzondere ervaring met de 200D!

Berichtdoor Richard-200D » 09 feb 2011, 14:48

Toen ik gisteravond onderweg was naar de videotheek begon opeens het voorgloeilampje te branden tijdens het rijden.
Dit lijkt me niet echt normaal, en het ging meestal branden als ik door de bocht ging en soms knipperde het heel even.
Dus ik de auto bij een vriend van me neer gezet en eerst maar een biertje gepakt en een filmpje gekeken.
Toen ik om half twaalf in de auto stapte wilde de motor met geen mogelijkheid meer aanslaan :shock: de startmotor ging wel gewoon rond alleen het voorgloeilampje ging niet branden maar dat had ik wel vaker, en ik had al gezien op het forum dat het vaker voorkomt maar op zich geen probleem is.
En ja dan zit er niks anders op dan maar naar huis te lopen, en het forum afspeuren daar ben ik tot 3 uur vannacht mee bezig geweest maar ik heb niet echt een verklaring voor deze bijzondere gebeurtenis kunnen vinden.
Dus ik vanmorgen weer naar de Benz gelopen contact omgedraaid ff 20 sec. gewacht want het lampje ging weer niet branden, en toen ik de sleutel verder door draaide was het tikken en lopen als een zonnetje. :D
Ik heb thuis nog een tijdje onder de kap gesnuffeld of er geen draadje of zo los zat.
Maar ik heb helemaal niks kunnen vinden. :?
Dus nu mijn vraag: heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?? of weet iemand de oorzaak??
Richard-200D

Re: Bijzondere ervaring met de 200D!

Berichtdoor MBvO » 09 feb 2011, 16:55

Hoi, dat klinkt mij in de oren als een probleem / los contact in het voorgloeirelais. Dat is een zwart kastje ter grootte van 2 pakjes kaarten met een zwart plastic kapje, en het zit in de motorruimte links voorin op het spatbord geschroefd. Haal dat kapje er eens af en kijk eens of daar geen vocht in zit / kan komen. Zo wel, goed schoonmaken, evt. insprayen met contactspray en zorgen dat er geen vocht meer bijkomt.
Het relais openmaken heb ik geen kaas van gegeten.

Mijn auto gloeit ook prima voor zonder dat het lampje het doet, dus dat wil niet alles zeggen...
MBvO

Berichtdoor Hans230CE » 09 feb 2011, 17:05

Optie 1001 Richard; alkoholslot :P :woohoo: ;)
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Richard-200D » 09 feb 2011, 20:37

@MBvO, bedankt voor het meedenken! het zou inderdaad eens goed kunnen dat er vocht inzit ofzo ik ga morgen het hele spulletje eens uit elkaar halen en schoonmaken :D en mischien hier en daar wat contactspray erin spuiten.
nee het relais openmaken daar wacht ik ook nog ff mee want daar heb ik nou ook niet zoveel verstand van :lol:

@Hans, Hahaha ja dat was mischien wel een optie die je erbij kon kopen in 1982 :lol: :silly:
Richard-200D

Berichtdoor Govert » 09 feb 2011, 20:47

Het is eigenlijk niet normaal dat het gloeilampje niet aangaat. Dit geeft of een probleem met gloeiers, gloeirelais of gloeicontrolelampje aan. Als het lampje plotseling aangaat, dan is het relais de eerste verdachte, maar je moet even gaan nameten. Het staat uitgebreid beschreven hoe je moet meten op de Werkplaats CD.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Richard-200D » 09 feb 2011, 21:52

@Govert, bedankt voor de info ik ga morgen ook gelijk ff de boel nameten.
Ik krijg zelf ook steeds meer het gevoel dat er iets niet helemaal in orde is met het gloeirelais. :unsure:
Richard-200D

Keer terug naar Diesel Specifiek