[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
12 v verdeelblok : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:47

12 v verdeelblok

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

12 v verdeelblok

Berichtdoor wesley » 13 feb 2011, 19:51

hallo

ik heb even een vraagje ik ben bezig met een projectje. ik ben van plan om vanaf mijn accu een dikke kabel aan te legen naar een centraal punt. op dat punt wil ik de kabel splitsen met een verdeelblok in 6 kabels van een normale dikte dus zoon 1.5 mm2 geloof ik. nu is mijn vraag hoe dik moet de kabel van de accu naar het centrale punt zijn en waar kan ik zoon verdeelblok / splitter kopen. nadat ik hem gesplitst heb gaat de stroom door naar mijn radio verlichting etc.

alvast heel erg bedankt !
wesley
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: 12 v verdeelblok

Berichtdoor JaapW114 » 13 feb 2011, 21:42

Het belangrijkste in deze is, hoeveel stroom ga je maximaal tegelijk door die centrale kabel gebruiken. Wat bedoel je met een verdeel blok, een kunststof kastje waar een centrale kabel in binnenkomt, die zich vertakt naar een aantal verbruikers? Neem dan wel zekeringen in deze uitgaande kabels op. Een kastje en het binnenwerk kun je gewoon kopen bij de elektronica handel. Dit dan wel in losse componenten en zelf even aan de hobby.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Martin123T » 13 feb 2011, 22:07

Is het voor een Opel Manta? Betreft het een subwoofer?
Martin123T

Berichtdoor wesley » 14 feb 2011, 13:55

met verdeel blok bedoel ik idd een kastje waar de centrale kabel vanaf me accu ingaat en zich vertakt in een stroomkring voor mijn radio verlichting etc.

waar kan ik deze kastjes/verdeelblokken kopen op internet ?
wesley
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 14 feb 2011, 17:54

Gewoon bij de automaterialenzaak, verdeeldozen die ook onder aanhangers toegepast worden. Ik zal me verder niet mee bemoeien wat je er mee van plan bent.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor wesley » 14 feb 2011, 20:43

hallo

kun je een link sturen van een webshop die die dingen verkoopt want ik kan ze nergens vinden

alvast bedankt !
wesley
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor JaapW114 » 14 feb 2011, 22:09

JaapW114

Berichtdoor wesley » 14 feb 2011, 23:18

Daar had ik al een tijdje lopen zoeken
kun je een voorbeeld geven van een verdeelblok op conrad?
wesley
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor JaapW114 » 15 feb 2011, 05:36

Je neemt een kunststof kastje, boort er gaten in, zet er wartels (trekontlastingen) in, neemt een stevig model kroonsteen maakt hierin een aantal doorlussingen om de plus van af te takken, nog eentje om de massa's van af te takken, neem dan in alle uitgaande leidingen een zekeringhouder op, deze monteer je ook door de wand van het kastje. Draden erin en klaar. Klein beetje kreatief met elektra. Als je dit niet snapt, besteed het dan uit, anders gaat het fout.

Mocht het toch niet werken, een tip bij het fout zoeken, daar waar de rookontwikkeling het hevigst is, is de stroom het grootst.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Bogent » 15 feb 2011, 10:08

Bij conrad staan ze in de rubriek auto en dan multimedia en dan onder zekeringhouders en stroomverdelers
Bogent

Keer terug naar Techniek