[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
verbruik remolie : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 15:29

verbruik remolie

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

verbruik remolie

Berichtdoor Harold » 29 apr 2006, 19:02

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag de remolie bijgevuld omdat tijdens het remmen het lampje knipperde (brandde). Dit gebeurde steeds vaker. Kan het zijn dat het systeem intern lekt? Dan denk ik aan van de rem cilinder naar de rem bekrachtiger, ik heb voor de rest alle leidingen, remklauwen ed. gecontroleerd en kan nergens een lek vinden. De remblokken zijn ook niet versleten, en bij een blijvende druk op het pedaal zakt het pedaal ook niet weg. Ik zal de komende dagen het peil goed in de gaten houden om gevaarlijke situaties te voorkomen.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

alvast bedankt
Harold
Harold
 


Antwoord:verbruik remolie

Berichtdoor MajikSimon » 29 apr 2006, 19:14

kan vrijwel over lekken helaas...

Het volgende geld alleen
als het een handgeschakelde is:

heb je je leidingen van de het reservoir naarde hoofdkoppelings-cilinder al gecontroleerd?En de hoofdkoppelingscilinder zelf?Die kan ook lekken...zit bij je koppelingspedaal.

Matten er even uit en controleren, wil daar wel lekken, Ook de flexibele slang/ leiding naar het cilindertje wil weleens lekken

Succes..
MajikSimon
 


Antwoord:verbruik remolie

Berichtdoor Harold » 30 apr 2006, 11:44

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb gekeken en het lijkt er inderdaad op dat de cilinder bij de koppelingsplaat lekt (er hangen druppels remolie onder de wisselbak). Is de cilinder makkelijk te demonteren of moet de hele bak er achter weg?

groeten Harold
Harold
 


Antwoord:verbruik remolie

Berichtdoor Scheepsbouwer » 30 apr 2006, 12:01

Verwarrend:
De vraag gaat over lekkende remvloeistof en het mogelijke antwoord wijst in de richting van de bekrachting van de koppeling?
Ik weet maar weinig van de specifieke techniek in de W123, maar ik had niet gedacht dat deze twee systemen gemeenschappelijke delen hebben. Of sla ik nu de plank helemaal mis? Wie wil me dit uitleggen?
Op een lekkende cilinder bij het koppelingspedaal wordt ook in aankoopkeuringslijstjes gewezen.

Coen
Scheepsbouwer
 


Antwoord:verbruik remolie

Berichtdoor Harold » 30 apr 2006, 12:13

Hoi Coen,

De koppeling van de W123 wordt hydraulisch bediend (cilinder bij het voetpedaal en een cilinder bij de de drukgroep) het gemeenschappelijke van die twee is het vooraad tankje. De koppeling werkt gewoon op remolie.

groeten
Harold
Harold
 


Antwoord:verbruik remolie

Berichtdoor MajikSimon » 30 apr 2006, 12:50

Dat vervangen is allemaal wel te doen, bak hoeft niet weg. De koppelingscilinder zit volgens mij op de bak zit vast met 2 bouten. die bij je koppelinspedaal zit aan de aan en afvoerende leidingen vast.De zaak goed ontluchten na monteren. Ik zou ook even onder je matten kijken en de hoofdkoppelingscilinder en met name ook de leiding die richting hulpkoppelinscilinder op de bak loopt,
(heb ik ook al een keer gehad dat die doorgeroest was, bleek bij monteren hoofdkoppelingcilinder ...zucht)
dan hangen er ook druppels aan de bak.

Succes he!!
MajikSimon
 


Antwoord:verbruik remolie

Berichtdoor Coupe280 » 30 apr 2006, 16:22

is het niet gewoon dat de rem blokken slijten en daardoor het niveau zakt en daardoor het schakelaar in werking zet
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:verbruik remolie

Berichtdoor MajikSimon » 30 apr 2006, 18:56

ehmm zoveel slijten je remblokken niet hoor..die gaan wel 15000 a 25000km mee...als bijvoorbeeld je elke 5 dagen moet bijvullen omdat het onder het minimum zakt...dan is het ws iets anders..ik ga ervanuit dat het zoiets is in dit geval<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/04/30 18:57
MajikSimon
 


Antwoord:verbruik remolie

Berichtdoor Coupe280 » 30 apr 2006, 19:10

ik had niet begrepen dat harold zo vaak moest bijvullen
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:verbruik remolie

Berichtdoor MajikSimon » 30 apr 2006, 22:41

weet ik ook niet maar ik vermoed zoiets : hij schrijft:dit gebeurde steeds vaker<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/04/30 22:42
MajikSimon
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten