Sandor, ik kan niet uit je verhaal opmaken of je snel-gloei pitten of de in serie verbonden gloeiboegies hebt. De in serie geplaatste bougies hebben een massa kabel aan de eerste gloeibougie en die will nog weleens geen goede massa maken.
Het testen is ook anders, want de in serie geschakelde bougies weken gezamelijk op 12V en met een zwakke broeder, en dan hoeft ie nog niet eens doorgebrandt te zijn, werken de overigen ook niet best meer.
Heb je de snelgloei-bougies dan gloeien de overigen nog steeds, zelfs als er eentje helemaal stuk is. En de snelgloeibougies zijn ook allemaal 12V.
De zekering waarnaar verwezen is, zit niet in het zekeringkastje , maar heeft een eigen doosje dat op je schutbord zit ongeveer in het midden is 30A en ziet er uit als plat plaatje dat aan bide zijden vast geschroeft zit. Deze zekering heeft ook de nare eigenschap om haarscheurtjes te hebben die je niet zo ziet, maar er wel oor zorgen dat je niet de volle stroom naar je gloeibougies gaan. Als je zo eentje losschroeft hou je vaak twee of meer stukkjes in je vingers.
De zekering voor een snelgloei installatie kan op meerdere plaatsen zitten.
Ik ga zelf snelgloeiers in mijn 300D zetten en ga dan gebruik maken van een relais uit een 300SD en daar zit eenzelfde zekering in de snelgloeirelais doos.
Als je op deze foto kijkt
http://www.superturbodiesel.com/std/att ... hp?aid=584dan zie je de relais doos op zijn kop en de 30A blade-fuse (deze zekering is tussen twee haakjes dezelfde als in het oudere systeem) zitten tussen de twee kruiskop schroeven.
Veel succes, Hank