[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W201 of W123?? : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 02:32

W201 of W123??

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

W201 of W123??

Berichtdoor fyn » 20 feb 2011, 16:20

Hallo ik ben nieuw hier!
Ik woon samen met mijn vrouw en kinderen in werkendam.
Voor mijn vrouw zijn we op zoek naar een oldtimer Mercedes.
Nu was ze op zoek naar een W201 alleen nu vind ze de W123 mooier.
Nou vraag ik me af welke auto veiliger is en hoe zit het qua rijstijl en comfort?
En aan welke prijzen moet ik denken.
Alvast bedankt
fyn
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: W201 of W123??

Berichtdoor Toontje » 20 feb 2011, 20:42

hoi hoi
een vrouw met smaak dus
een 123 dan rij je in een auto
en een 201 rij je in boodschappen wagentje
dat is dan mijn visie
een 123 is vriendelijk gemoedelijk soepel comfortabel een zee van ruimte om je heen als je erin zit en je rijd daar in omdat je zo'n wagen mooi vind en simpele techniek
de 201 is stugger moderner stuurt strakker is zuiniger sneller maar veel minder ruimte als je wat forser bent zit het voor geen meter dan zitten die zijkanten van de stoel je na een poos pijn te doen en geeft je een opgesloten gevoel binnen wat nieuwere techniek alles onder de kap is moeilijker berijkbaar.en je ziet ze op elke straathoek.
de prijzen
tot 4dzd koop je werk van 4 tot 7 goede boven de 7 moet het echt goed zijngeld wel voor bijde modellen benzine iets goedkoper en meestal minder km
veiligheid ja als je een mooie hebt dan zijn ze erg veilig dan zie je in elke nieuwere auto een sukkel die schade aan je auto kan brengen dus hou je vanzelf meer rekening met de rest en meer afstand.
koop niet zo.n wagen om te denken dat je goedkoper uitbent qua kosten een nieuwe panda is per km goedkoper als je belastingvrije bens
groetjes toontje
ik zie dat je in werkendam woond is niet zo ver weg van heinkenszand je mag gerust vrijblijvend een keer een dag met mijn auto rijden ik rij zelf in een W123 200D trekstarter met 500dzd km op de teller maar rijd prima
www.hetvoorportaal.com
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor fyn » 21 feb 2011, 00:58

Fijn dat u het uigebreid en duidelijk uitlegt..
Mijn vrouw is niet zo groot dus de ruimte is geen probleem..
Alleen je weet waarschijnlijk wel hoe vrouwen zijn.. ze kunnen niet beslissen.. :lol:
De prijzen van de W123 zijn die ongeveer hetzelde als een W210 (een W123 van 4500 euro kan ik werk verwachten?)
In eck en wiel heeft ze een witte W123 gezien,misschien daar ook eens kijken..
Bedankt!
fyn
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Trouwkoets » 21 feb 2011, 08:04

Fyn, aan elke oude auto kan je werk verwachten. Als je gevallen bent voor de schoonheid van een W123 dan moet je geen W201 kopen als substituut. Maar ik kan me ook best voorstellen dat je met veel plezier in een W201 stapt.
Wat je ook kiest, zorg dat je voldoende kennis meeneemt als je naar een exemplaar gaat kijken. Het blijft autohandel, heel veel MB's zijn zeer kunstig dichtgesmeerd met plamuur, daar zie je van de buitenkant niets van.
Verder sluit ik me aan bij Toontje.
Succes, Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor MB 250 » 22 feb 2011, 13:52

@fyn
ik zou zeker eens bezoek aan toontje brengen ,en gebruik maken van zijn aanbod.en expertise

groet en succes henk
MB 250

Keer terug naar Even voorstellen