[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
water bij de 'voeten' van de achterbank : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:13

water bij de 'voeten' van de achterbank

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

water bij de 'voeten' van de achterbank

Berichtdoor jasper99 » 26 feb 2011, 18:43

Hallo,

Met dit rotweer ligt er een plas water bij de voeten van de achterbank van onze 240TD. Vooral rechts. Voor is het droog. Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips waar het vandaan kan komen?

Dank!
Vriendelijke groet,

Jasper
jasper99
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: water bij de 'voeten' van de achterbank

Berichtdoor Semrick » 26 feb 2011, 22:05

Hallo Jasper,

Dit is een bekende kwaal van de W123.
Hier is op het forum ook veel over te vinden dus ik ga daar niet opnieuw over beginnen.
Ik zou zeggen gebruik de zoekfuntie eens en er zal een wereld voor je open gaan.
Ik ben ook de kwaadste niet :twisted: en zal je een beetje op weg helpen;

viewtopic.php?f=8&t=5815&p=98486&hilit=water+voeten#p98486

viewtopic.php?f=8&t=5718&p=71968&hilit=water+voeten#p71968

viewtopic.php?f=13&t=4660&hilit=water+voeten

viewtopic.php?f=6&t=2095&p=27442&hilit=water+voeten#p27442

Succes met zoeken. ;)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jasper99 » 26 feb 2011, 23:39

He Semrick,

bedankt voor je hulp. Ik heb ook al een tijdje gezocht met de zoekfunctie. maar wat ik daarbij vaak zie is lekkage door de binnenschermen en de scharnierbak van de motorklep. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij mij het geval is, omdat voor de matten mooi droog blijven. de rubbers van de achterruit lijken mij ook geen optie, ik heb een T, dus die zit een aardig eind van de achterbank vandaan, en de 'kofferbak' is ook droog. Ik heb zelf een gevoel dat er iets via de dorpels of de b-stijl lekt, maar ik zie niet zo snel waar vandaan dan. mischien toch de motorklep scharnierbak? ik zie het even niet :?

groeten!

jasper
jasper99
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Leon » 27 feb 2011, 01:39

schuifdak?

En anders toch de scharnierbakken. Heb je die al gecontroleerd?
Leon

Berichtdoor Citrobenz » 27 feb 2011, 10:55

Hallo Jasper,

Juist bij de scharnierbakken loopt het water via de dorpel naar de voeten van de achterpassagiers.

kijk in ieder geval of er geen water in de scharnier bak blijft staan, of het afwaterings gaatje vrij is

succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor groen_300TD » 06 maart 2011, 23:04

Heb ook een td, en had in het begin me ook helemaal suf gezocht naar de herkomst van het water bij 'voeten' achterbank.
Na een hele zoektocht bleek er een minuscuul gaatje te zitten in de scharnierbak. Ben er achter gekomen door systematisch met een tuinslag te zoeken. Dus een tijdje op schuidak, een tijdje op raamrubbers voor (was ook optie volgens sommingen), en ga zo maar door.
Bij mij kwam hetus binnen via scharnierbak, via bodem voorpassagier. en ging dan onder de beschermplaat onder bestuurdersstoel naar achteren...Dat het onder de bijrijdersstoel nat was, was alleen te constateren als ik op de isolatie drukte, er kwam dan wat vocht aan de zijkanten uitgeperst....

Dus....met wat geduld moet het gewoonweg te vinden zijn.

Richard
groen_300TD

Berichtdoor The White Rider » 20 maart 2011, 15:49

Ik had hetzelfde voor met mijn 280E sedan. Bij mij was het een lekkend schuifdak EN gaten in het schutbord thv de scharnierbakken.

Succes!
The White Rider

Keer terug naar Interieur