Dag iedereen,
De moderator zegt dat het de gewoonte is dat iedereen zich even voorstelt ...
Daar had ik dus direct al een doodzonde begaan door dat niet te doen !
Bij dezen dus ...
Het zal dus wel vooral over de auto moeten gaan ?
Zowat 15 jaar of meer geleden kon ik een zwaar beschadigde W123 TD turbodiesel (kombi : stationwagon) kopen.
Die was toen al enkele jaartjes oud ...
Maar zag er eigenlijk perfect uit.
Het was 15 graden onder nul, de verkoper zei : dit zijn de sleutels ...
De deur ging bijna niet open, de auto zat onder het ijs ...
Maar hij startte als nieuw.
Nieuwprijs van zoiets was toen 37500 euro !!!
De vraagprijs was heel redelijk, dus : verkocht ...
De schade : aan de rechterkant had de snuit van iets anders 75 cm diep in de auto gezeten.
De rechterzetel was nog 10 cm breed.
Auto op de richtbank recht laten trekken,
dan 7 maanden avond en weekendwerk,
laten spuiten in directeursblauw (was origineel elfenbein : ivoorkleur).
Fantastische auto !
Uiteindelijk voor de prijs van een nieuwe Volkswagen Golf diesel.
Volop rustige kracht,
de turbo geeft al op laag toerental volle druk, je voelt dus totaal geen "turbogat".
Maar na een paar jaar was het gedaan met de pret :
veranderde belastingstarieven, en de verzekering net zo, als ik mij dat goed herinner,
de staat vond mijn W123 ineens het toppunt van luxe, en die was dus onbetaalbaar geworden.
Aan de kant gezet, en een zware jeep (lichte vrachtauto) gekocht.
Maar nu is de Mercedes eindelijk oldtimer. Qua leeftijd toch.
Nu moet hij dus naar de keuring, om een oldtimernummerplaat te krijgen.
2 dagen vooraleer ik zou stoppen hem te gebruiken ging de startmotor kapot .
Die heb ik nu vervangen, een bijna ondoenbaar werk (300TD turbo).
Hij leeft weer !
Voila, dat kan volstaan als introductie, hoop ik ?
Groeten,
Jan