[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 280TE 1983 Start niet. Ook niet aan te slepen : Techniek - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:36

W123 280TE 1983 Start niet. Ook niet aan te slepen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re: W123 280TE 1983 Start niet. Ook niet aan te slepen

Berichtdoor alex240diesel » 27 feb 2011, 13:49

Even een kleine update over de startproblemen van Jinx,

Ik zou vandaag naar hem toe gaan om te helpen, maar het weer laat in de omgeving van Utrecht niet echt zon zien en de regen komt, in ieder geval bij mij, met bakken uit de hemel.

Wel heb ik telefonisch contact met jinx gehad. Hieruit kwam naar voren:
Motor wordt wel door startmotor rondgedraaid.
De Bougies vonken
De Brandstofpomp werkt

Verder heb ik met Jinx afgesproken dat hij gaat kijken of er een katalysator aanwezig is, persoonlijke ervaring, deze kunnen verstoppen en dan start de auto niet meer ivm teveel tegendruk.

Verder zal ik graag in de nabije toekomst een bezoekje brengen aan Utrecht om diverse andere dingen samen met Jinx te doen Jinx en ik houden daarover contact mocht dit nodig zijn.

Dan heb ik gelijk een vraag hier aan andere, zijn er, buiten mij, meer mensen die te maken hebben gehad met een verstopte Katalysator?
alex240diesel
 


Re: W123 280TE 1983 Start niet. Ook niet aan te slepen

Berichtdoor Jinx » 27 feb 2011, 16:51

Ik heb even onder de auto gelegen en hier zit geen katalysator onder. De auto is ook niet uit Duitsland maar uit Zwitserland (of hebben ze hier dezelfde normen?)
Het is maar goed dat we vandaag niet zijn gaan sleutelen want het giet hier nog steeds! (hopelijk in de nabije toekomst.)

groet Jinx
Jinx
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 02 nov 2009, 20:25
Woonplaats: Utrecht
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: W123 280TE 1983 Start niet. Ook niet aan te slepen

Berichtdoor richard1970 » 27 feb 2011, 17:52

mischien raar antwoordt maar controleer een de uitlaat vanachteren of die wel open is heb een keer meegemaakt dat ze pur erin gespoten hadden dan wil de auto ook niet aanslaan ,mischien heeft iemand er wat in gestopt.

verder zou ik het ook niet weten ,ik heb een keer een escort gehad die wou ook niet meer starten zelfs de garage kon er niet achter komen ,hij is toen op de sloop beland.

hoop dat je het probleem vindt
richard1970
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 02 feb 2011, 15:29


Re: W123 280TE 1983 Start niet. Ook niet aan te slepen

Berichtdoor Ronald300D » 28 feb 2011, 02:05

Hoi Jinx,

Van Zwitserland weet ik dat ze daar juist in de jaren "80 veel strenger waren m.b.t. milieueisen dan in Duitsland.
Ik heb ooit een 230E gehad die oorsronkelijk uit Zwitserland kwam. Er waren bij het uitlaat-spruitstuk allerlei
dingen extra aangesloten t.o.v. een "normale" 230E.
Misschien zit daar ook iets en een kat, lijkt me wel ergens bij zo'n zwitser.
Succes.

Ronald
Avatar gebruiker
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 603
Geregistreerd: 25 aug 2007, 23:39
Woonplaats: Nijmegen
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: W123 280TE 1983 Start niet. Ook niet aan te slepen

Berichtdoor pantahw123 » 01 apr 2011, 15:44

Ik heb de laatste weken ook startproblemen met "Der Alte"gehad.(230TE). Het viel me allereerst op dat deze niet of bijna niet voorkwamen als het lekker droog weer was. Dus vochtprobleem. Na alles waar ik ook maar de combinatie vocht/elektra vermoedde, eerst gekeken of het droog was, zowieso de plek even schoonmaken en inspuiten met WD40 ( spotgoedkoop bij Action!). Maar het probleem bleef zich voordoen met nu als nieuwtje, wel aanslaan en dan niet op toeren komen. Na verscheiden startpogingen even aan de uitlaat geroken en daar was het een benzinelucht. Dus sap wordt doorgevoerd. Het is al eens eerder gemeld, en ook nu blijkt dat het werkt, SYSTEMATSISCH werken. In dit geval dus begonnen bij de bougies: allemaal eruit, (nat en vies) schoongemaakt met een koperborstel, en conditie bekeken. Mooie koffiebruine kleur dus de verbranding is goed. Als hij loopt. Maar goed, daarna de kabels bekeken, d.w.z. schoonmaken met een in WD40 gedrenkte doek. Schoon en vochtwerend tegelijk. Kabels waren dus in orde. Daarna de verdeler en de aansluitingen. Alles even nalopen, schoonmaken en weer monteren. Ondertussen had "Der Alte"nog geen klap gegeven. Van de verdeler naar de bobine. Kontakten nalopen en....wat bleek. De aanvoer kabel was bij inspectie verroest. Een groene waas over het kontakt. Dus, jullie raden het al, schoonmaken met het koperborsteltje, lapje WD40 en weer monteren. Een blik op de kontaktsleutel en "Der Alte" liep als een zonnetje. Gelijk mooi op toeren en staionair als een naaimachine. Voordeel is dat ik bij de, hopelijk nooit komende, volgende keer deze punten niet hoef na te lopen. Dus ga eerst na wat het wel doet. Van brandstofpomp tot katelysator, daar zit een wereld aan onderdelen tussen. En bij mij bleek het met een ouwe onderbroek en WD40 verholpen te zijn. Heb tijdens het typen van dit stuk een hoosbui over "Der Alte"zien gaan die vroeger garant was voor problemen. Maar nu, ik krijg 'm bijna niet meer uit..... :lol:

Moraal van 't verhaal; systematisch te werk gaan, alles goed schoon houden en WD40 bij Action kopen. :cheer:

Greetz, Pantahw123
pantahw123
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 102 gasten