Hoi LPG-fans
Inmiddels het jaar rond gereden met de 230 GE, en uitgekomen op 15.000 km p.j.
De auto liep, en loopt nog altijd goed op gas, en absoluut géén last van backfires of wat dan ook.
De gasinbouw-man ( H&C te Sittard) adviseerde een auto aan te leveren met nieuwe bougies / en kabels, rotor en verdelerkap etc, dus goed=lopend op benzine.
Vervolgens gaf hij de garantie dat deze dan OOK goed zou lopen op gas, en tussentijds ook op benzine natuurlijk.
Er is een backfire-beveiligings-rubber-klep ingebouwd, en flash-lube, ( wat volgens de inbouwer niet nodig zou zijn ? )
Met een 100 liter tank heb ik dus een nette actieradius, en de 1200,00 euro all-in zijn inmiddels terugverdiend.
Al met al geen LPG mankementen, géén backfires, alleen met strenge koude afgelopen winter, moest je na het starten op LPG, de motor even aan de praat houden, maar na 500 meter liep deze al netjes stationair.
Er zit immers ook geen koudstart voor LPG op
Afgelopen winter heen en weer naar Oostenrijk gereden, konstant 110 - 120 km / p.u. en perfect gelopen.
De klepspeling zal ik één dezer dagen eens checken, maar lijkt me niks om zorgen over te maken.
De W123 230E kofferruimte hunkert al naar een gastank, dat is wat ik merk onder het rijden..............