Goedenavond,
Hartelijk voor de reacties. Mijn kleppen ga ik binnenkort stellen maar dat doe ik gelijk met olieversen en alle filters vervangen, die komen nog binnen, net zoals de bougies.
Het volgende heb ik ontdekt en verder getest. (poehpoeh
)
Er hing een los stekkertje onder de carburateur! De boosdoener (wishful thinking). Ik dat stekkertje gekoppeld aan wat mij zijn plaats leek. Zie foto 1 en beide gele kadertjes. Met geen mogelijkheid startte hij. Stekkertje er af en hij startte weer (koud) direct. Nou wilde ik uitsluiten of, als ik hem weer warm rijd en weet dat het probleem voorgaat doen, dan direct stekkertje erop en zien wat voor een effect. Zo gezegd zo gedaan. Stekkertje erop: geen mogelijkheid te starten. Stekkertje eraf, starten lopen. Maar begon wel moeilijk te doen stotteren, maar dat is op dit moment verwacht gedrag. Wat ik nu kan concluderen is dat dat stekkertje er dus bewust van af is, anders loopt hij niet. Dat wil dan zeggen, correct me if I’m wrong, dat de elektronische besturing van de carburateur niet klopt. Maar, als je dit stekkertje volgt, kom je niet uit bij de ontstekingsmodule…
Ik vermoed dat het geen brandstof probleem is, omdat ik net een aantal rondjes heb gereden door de buurt, steeds dezelfde, en het probleem begint op te treden als hij op temperatuur komt/is. Dit is na een aantal kilometer, terwijl de omstandigheden verder hetzelfde blijven. Er zit wel een splinter nieuwe benzinepomp.
Graag wil jullie vragen wat Julie er zover van denken, en wat jullie advies is.
Ontstekingsmodule? Kan ik die testen?
Bobine? Kan ik die testen.
Verder nog wat foto’s:
Foto 2: dit slangetje naar de luchtfilter. Wat hoort deze precies te doen? Deze zit een beetje gammel in de luchtfilter gestoken;
Foto 3: dit korte dichtgeschroefde slangetje. Lijkt me niet zoals het hoort. Iemand enig idee?
Foto 4, 5 en 6, voor de beeldvorming
Ik ben benieuwd.
Groeten,
Pim