door SgtPeppers » 04 maart 2011, 11:58
Ziet er op de foto's inderdaad wel mooi uit, maar ik kan een totaal wrak zó fotograferen en Photoshoppen dat hij er ook uitziet als een auto in nieuwstaat, ga daar dus nooit op af.
Dan het verbruik, dat ga je nooit redden denk ik, of er zijn hele vreemde aanpassingen gedaan aan bijv. de brandstofpomp. Met mijn 240D automaat rij ik ongeveer 1 op 11, gemengd verkeer. Een automaat verbruikt wel iets meer maar 1 op 12/13 lijkt me voor een handbak redelijk haalbaar.
Het schuifdak: die lekken geregeld, dan zijn meestal de pijpjes van de afwatering verstopt of nog erger: verrot. Een nieuwe goede bak is lastig te vinden en ook best duur. Zijn punt 'luxe bekleding' slaat ook niet echt ergens op, dit was destijds de standaard (dus goedkoopste) bekleding. Bekijk het blauwe dashboard goed, die scheuren vaak en zijn ook zeldzaam. Je zou eens naar het stuur, de pook en de pedalen kunnen kijken, in hoeverre die versleten zijn, na 128.000 km moeten die niet geheel glad zijn. Ik zie dat de antenne aan de voorkant zit, dat was origineel zo vanuit Mercedes-Benz bij diesels, dus je kunt er aardig zeker van zijn dat het geen omgebouwde benzineversie is.
Hij heeft het ook over 'roestvrije steunpunten', op de foto van de kriksteun zie ik toch wel degelijk iets bruins zitten, en roest is net een ijsberg. De illusie dat er nog volledig roestvrije W123's bestaan die ook betaalbaar zijn is mij in de afgelopen jaren wel afgenomen, er is altijd wel iets.
Er is misschien wel iemand van het forum die in de buurt woont, er veel vanaf weet en even met je mee wil kijken, twee paar ogen zien meer dan een. En: word niet meteen verliefd (is lastig), wees kritisch en als je twijfelt, niet kopen.