[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
toevoegen van balansregeling luidsprekers li-re? : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:02

toevoegen van balansregeling luidsprekers li-re?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

toevoegen van balansregeling luidsprekers li-re?

Berichtdoor JohanM » 05 maart 2011, 13:15

hallo,
op mijn Becker Europa met cassetterecorder zit wel een toonregeling (hoog-laag), maar geen balansregeling voor links - rechts (ik heb alleen luidsprekers voor). Hoe zou je die toe kunnen voegen? Ik dacht aan een extra knop op de console op 1 van de lege plekken, iemand een idee of dat kan en wat geschikt zou zijn? Ik zag dat er een 'fader-knop' is bedoeld is voor 'balans'tussen voor- en achterluidsprekers, maar die zou je wellicht ook kunnen gebruiken voor li en re?
Andere tips?
Bedankt!,
Johan
JohanM
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1977
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: toevoegen van balansregeling luidsprekers li-re?

Berichtdoor Bogent » 06 maart 2011, 10:18

Is de radio wel stereo dan?
Volgens mij zit op iedere stereo radio een balans regelaar, je kan eens proberen de volume regelaar
iets uit te trekken of in te drukken en dan te draaien daar wil de balans wel eens verborgen zitten.
Bogent

Berichtdoor 300TD W123 » 06 maart 2011, 19:08

Hallo

Ik heb een Becker kurier met cassette. Is wel zeker stereo, maar ook geen links rechts regeling aanwezig. Als ik de volume knop uittrek dan sterft het geluid weg. nog niet het nut daarvan kunnen achterhalen. Of het moet de voorloper van een mute knop zijn.

Groet Mark
300TD W123

Berichtdoor JohanM » 17 apr 2011, 11:12

ha,
heb inmiddels een fader / uberblendregler geinstalleerd, werkt ook prima voor L en R (origineel bedoeld voor Voor en Achter), en ziet er origineel uit ;)
groet, JOhan
JohanM
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1977
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Interieur