Begin toch ernstig aan mezelf te twijfelen, heb ik het dan echt niet meer in de gaten??
Wat was het geval:
Woensdag een afspraak gemaakt met mensen uit Boom, Belgie. Zij hadden een W124 300D te koop staan, een met Spaanse papieren. Erg gebrekkig Nederlands sprekende mensen, sterker nog, moeders moest het woord doen aan de telefoon. Maar goed, het ging mij om de auto.
Alles geregeld, prijs overeen gekomen en zaterdag om 9.00uur zou ik daar zijn.
Krijg je vrijdagavond een smsje, 'auto is verkocht'.
Ik gelijk gebeld: Ik dacht dat wij een afspraak hadden.... Wat u zeggen?.. Ik dacht dat wij een afspraak hadden?.. Iek versta nie... Is de auto al opgehaald? ..... Wat zegt u, iek nie begrijp?... De gullie amoal m'n rug op kunt en menne goeie wil om jullie Zuid Mediterraans volk te vertrouwen toch weer geschaad is, zoek ut mer uit meej oewen woage, de d'r mer in stikt.
Vevolgens eerst een Hertog Jan achterover en in Luik een W124 250D gevonden. Bellen dus. Man sprak aardig Nederlands. Auto was dik in orde, contactslot was kapot, motor als nieuw en 1 roestplek op het rechterachterscherm. Mooi, morgenochten 9uur ben ik bij je en stipt om 9.00uur vanochtend even ten zuiden Luik bel ik aan. Hand geschud, toch ook weer een Zuid Mediterraan... Het zal toch niet, nee, mag niet alles op 1 hoop gooien.
Lopen we de hoek om.......
Binnen 5 seconden had ik het gezien, die blijft staan, wat een roestbak.
Echt waar, ongelofelijk, zelden zo'n rotte W124 gezien. Alle randen kas door gerot. Alle kriksteunen overgelapt. Kofferbakzijbakken dicht gesmeerd. Onderzijde van de deuren allen de gaten er in. Rechter kokerbalk was een dubbelwandige van gemaakt. Tot half de voorste deur was er een plaat over de koker gebraaien, het ding liep bijna 10cm scheef zo krom was die kokerbalk. Echt niet normaal. Contactslot was niet zomaar kapot, dat was uitgehakt. Toen begreep ik ook waarom een ijzerdraad door de gril naar buiten hing en een nieuw soort typeplaatje was aangebracht: Een aluminium plaatje, met slagletters ingevuld en 4 originele Mercedes Benz popnagels vast gezet.....?? De motor wou niet stationair lopen, de startmotor klakte eerst een paar keer, de multiriem piepte als een grote en er hing een Poolse nummerplaat achterop... Alleen van binnen was de auto wel mooi. Heel raar, maar dat zag er keurig uit.
Al wat ik aanwees was de reactie: Ies normaal, ies nie nieuwe auto...
Ik heb nog 250 euro geboden voor het interieur. Vroeg ie: Neem je de auto dan mee? Ik zeg: Nee, die zooi wil ik niet, ik sloop het er hier op straat uit en laat het wrak staan... Ben omgedraaid en weg gelopen.
Sodemieter toch op, mensen kijk er mee uit. Je komt van een koude kermis thuis. Er staan zo verschrikkelijk veel Benzjes te koop, maar weinig goeie, maar zo slecht heb ik nog niet mee gemaakt. Dat ik dat op de foto's niet gezien heb en zo slecht ingeschat heb krijg ik de gedachte niet over gerust gesteld. Bijna alle auto's die aangeboden worden vanuit Keulen, Dortmund, Essen, Duisburg en die regio heb je met zulk volk te maken, waardeloos.
Mijn ochtend was naar de kl*te, dat gebeurd me niet vaak. Kijk er voor uit, de auto staat op autoscout.